کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک

بر اساس سامانه کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۶ صبح امروز وضعیت هوای نهبندان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت .

به گزارش “پیام خاوران” خیزش تندبادهای ۱۲۰ روزه سیستان که به واسطه استمرار خشکسالی ها ۲۲ ساله در خراسان جنوبی شدت و حدت آن چندین برابر قبل از وقوع خشکسالی ها در این استان است امان مردم خراسان جنوبی را بریده و آسمان این استان را روزهاست که تیره و تار و غبارآلوده کرده است.

شدت و حدت این تندبادها به حدی است که کیفیت هوای شهرستان های نهبندان و زیرکوه فراتر از خطرناک رفت و هفته گذشته یک روز ادارات نهبندان و زیرکوه را به تعطیلی کشاند.

 آن طور که مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی  هم اعلام کرد: خسارت ها ناشی از این توفان ها در استان طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده اعلام می شود و اکنون کارشناسان در حال برآورد این خسارت ها هستند.

آماری که مرکز پایش های کیفیت هوا در خراسان جنوبی ارائه می دهند نیز حکایت از این دارد که بیش از یک ماه از ابتدای سال تاکنون استان در وضعیت خطرناک و ناسالم قرار داشته است.

امروز هم بر اساس سامانه کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت ۶ صبح امروز وضعیت هوای نهبندان با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک، ایستگاه بیرجند با شاخص ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ایستگاه حاجی آباد زیرکوه با شاخص ۹۰ در وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

کارشناسان برای شهرستان‌های با وضعیت خطرناک و ناسالم به شهروندان توصیه می‌کنند در خانه بمانند و از تردد غیرضرور خودداری کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نتایج انتخابات ۱۴۰۲ مجلس در استان خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها