۱۰۰۰واحد مسکن محرومان خراسان جنوبی در حال ساخت است

مدیرکل بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان ، اجرای ۱۰۰۰ واحد سهمیه این استان  درحال ساخت است.

به گزارش ” پیام خاوران “،  قاسم تنها شامگاه پنج شنبه در جریان بازدید استاندار خراسان جنوبی از روند تامین و احداث مسکن برای محرومین در روستاهای مرزی شهرستان سربیشه اظهار داشت: در راستای اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان با موضوع احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در سطح کشور که اسفندماه ۱۴۰۰ باحضور فتاح و نیکزاد در روستای نوغاب هندوالان درمیان کلنگ زده شد و عملیات اجرای آن آغاز که ۱۰۰۰ واحد سهمیه استان خراسان جنوبی تعیین شد.

وی افزود: از این سهمیه ۱۵۳ واحد بصورت متمرکز در ۵ روستای محروم و مرزی شهرستان سربیشه  شامل لجونگ، کلاته بلوچ، دامدامه، برق اله و صولابست در حال احداث می باشد.

مدیرکل بنیادمسکن خراسان جنوبی گفت: ۱۵۳ واحد شامل ۷۳ واحد برای متقاضیان عادی بنیاد مسکن، تعداد ۶۵ واحد برای مددجویان کمیته امداد و تعداد ۱۵ واحد برای توانخواهان بهزیستی است.

تنها بیان کرد: عملیات ساخت ۷۳ واحد و ۱۵ واحد توسط بنیاد مسکن در حال انجام است و از محل این تفاهم نامه به هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه اراضی مورد نظر برای ساخت این واحدها توسط بنیاد مسکن تامین گردیده استگفت: عملیات ساخت ۶۵ واحد نیز توسط کمیته امداد در حال انجام است و از محل این تفاهم نامه به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می گیرد.

بیشتر بخوانید   ۸۶۳ واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی به مرحله اجرای سقف رسید

قناعت استاندار خراسان جنوبی ضمن اعلام رضایت از اقدامات انجام شده جهت تامین مسکن محرومین این منطقه، دستور داد که در اسرع وقت، جلسه ای به ریاست ایشان، با حضور کلیه دستگاههای خدمت رسان بمنظور بررسی مشکلات روستاهای مورد بازدید برگزار گردد

استاندار خراسان جنوبی، طی سفر به شهرستان سربیشه، از روند تامین و احداث مسکن برای محرومین در روستاهای مرزی لجونگ، دامدامه و برق اله بازدید کرد.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها