بیش از ۸۰۰۰ مسکن ملی در خراسان جنوبی به مرحله اتمام فنداسیون رسیده است

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون هشت هزار و ۴۰  واحد طرح نهضت ملی مسکن استان به مرحله اتمام فنداسیون رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، میرمحمد مودی صبح امروز در بازدید از محل اجرای طرح عظیم نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند با اعلاک این خبر اظهار داشت: در طرح قانون جوانی جمعیت هفت هزار و ۹۱۰ نفر در استان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد سه هزار ۶۵۰ نفر برای تشکیل پرونده مراجعه کرده‌اند و تاکنون به هزار و ۶۲۰ نفر تخصیص زمین انجام شده است.

وی افزود: عمده افرادی که زمین تحویل نگرفته‌اند در شهر بیرجند هستند که با الحاق ۴۵۰ هکتاری زمین جدید به شهر بیرجند این افراد را پوشش خواهیم داد.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۱۰۳ هزار و ۳۵۳ نفر در ۳۱ شهر استان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۸۰ نفر واجد شرایط تأیید نهایی شده‌اند و تاکنون ۱۸ هزار و ۴۷۷ نفر واریز وجه داشته‌اند.

مودی افزود: تاکنون در خراسان جنوبی برای ۲۷ هزار و ۷۳۵ نفر تأمین زمین انجام شده و تلاش ما بر این است که تا پایان سال جاری این تعداد به ۴۰ هزار نفر برسد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ۱۹ هزار و ۳۵۷ واحد قرارداد با سازنده امضاء شده خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۸۲ واحد دارای پروانه ساختمانی، هشت هزار و ۴۰ واحد اتمام فنداسیون، سه هزار و ۸۰۶ واحد اتمام اسکلت و سقف، ۲ هزار و ۱۱۲ واحد اتمام سفت کاری، ۷۳۱ واحد اتمام نازک کاری و ۵۱۸ واحد اتمام عملیاتی ساختمانی رسیده است.

مودی با بیان اینکه  در سایت زعفرانیه بیرجند ۲ هزار و ۷۲ واحد توسط ۶ پیمانکار در حال ساخت است خاطرنشان کرد: روند اجرای واحدها از پیشرفت خوبی برخوردار است.

بیشتر بخوانید   پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار"

وی عنوان کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت که تا دهه فجر امسال بیش از ۷۰۰ واحد را در این سایت تحویل متقاضیان دهیم.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: برای اجرای مراحل بعدی طرح نهضت ملی مسکن در بیرجند، الحاق ۴۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر در دست پیگیری از مرکز است.

قناعت افزود: در صورت الحاق این اراضی، ظرفیت تولید مسکن در شهر بیرجند از چهار تا پنج هزار واحد به ۹ تا ۱۰ هزار واحد خواهد رسید.

وی گفت: در دولت سیزدهم شاهد حرکت عظیم زیرساختی برای تأمین مسکن مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر و متوسط جامعه هستیم و ساخت مسکن برای اقشار مختلف مردم یکی از شعارهای اصلی دولت است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: به همت تمامی دستگاه‌های متولی ساخت مسکن در خراسان جنوبی شاهد کار تیمی و ارزشمندی در حوزه ساخت مسکن هستیم و امیدواریم با تکمیل به موقع واحدهای طرح نهضت ملی مسکن دغدغه تأمین مسکن بخش قابل توجهی از مردم استان رفع شود.

قناعت تأکید کرد: دستگاه‌های متولی همه تلاش خود را به کار گیرند تا در دهه فجر امسال بخش قابل توجهی از واحدهای مسکونی سایت زعفرانیه بیرجند تحویل متقاضیان شود.

به گفته وی؛ مشکلات احتمالی در زمینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به مجموعه استانداری منتقل تا از مرکز پیگیری شود و با هر پیشنهاد کارشناسی که سرعت کار ما را بالا ببرد، موافق هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هرچند تاکنون اقدام پیمانکاران و اداره‌ کل راه شهرسازی در احداث واحدها ستودنی است اما با عنایت به اهمیت موضوع، شتاب بخشی به روند ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در استان مورد انتظار است.

بیشتر بخوانید   استاندار با نماینده ولی فقيه در خراسان جنوبی دیدار کرد

قناعت تصریح کرد: همه تلاش ما در استان این است که تا دهه فجر امسال بتوانیم بخش زیادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند را تحویل دهیم.

به گفته وی؛ ساخت ۲ هزار مسکونی دیگر در همین منطقه در دستور کار اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی قرار دارد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها