پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت “هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار”

استاندار خراسان جنوبی در پیامی با گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت:مطالعه و کتابخوانی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش افراد، موجب ارتقاء سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران “ متن پیام جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار به این شرح است.

 

به نام خداوند حکیم

“امروز کتابخوانى و علم ‏آموزى نه تنها یک وظیفه ملى که یک واجب دینى است، توقع من از همه‏ مردم این است که کتاب و کتابخوانى را جدى بگیرند، در جامعه‏ اسلامى، کتابخوانى باید همگانى و فراگیر شود”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

کتاب، این یگانه یار بی زبانی که همنشینی با او، راه رسیدن به کمال را هموارتر می سازد، در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است، در حقانیت این موضوع، همین بس که مهمترین معجزه پیامبر اکرم(صل الله علیه و آله وسلم) کتاب است و پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (صلوات الله علیه) در نخستین آیات نازله به خواندن دعوت می شود و در این کتاب آسمانی، حضرت پروردگار به قلم و آن چه می‌نویسد، قسم یاد می کند و بر قداست نوشته و کتابت تأکید می نماید.

در تمدن نوین امروزی هم، با توجه به اینکه مطالعه و کتابخوانی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش افراد، موجب ارتقاء سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است، لذا آن چه نشانه توسعه لحاظ می شود، میزان توجه جوامع به کتاب و کتابخوانی است.

اکنون که به برکت خون شهیدان این سرزمین، انفاس قدسی امام راحل(قدس سره الشریف )و هدایت های مقام معظم رهبری( مدظله العالی) گام دوم انقلاب اسلامی را با عزمی راسخ تر از گذشته آغاز کرده ایم، نیک می دانیم که برای خود سازی ، جامعه سازی و تمدن سازی، بهترین و مؤثرترین شیوه توجه به کتاب و مطالعه بوده و بدون تردید ایجاد آینده ای روشن برای نسل های بعدی، در گرو آگاهی دادن و توانمند کردن جوانان آینده ساز است که جز با تکیه بر مطالعه مقدور و میسور نیست و به فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله)” باید به‌گونه‌ای برنامه‌ ریزی شود که فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق پیدا کند”.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی: اعتبارات بخش راه در استان سه برابر افزایش یافت

بی شک آن چه می تواند این هدف عالیه را محقق نماید و در زمره انتظارات جامعه از نهاد کتابخانه های عمومی به ویژه در استان خراسان جنوبی است، کیفی سازی وضعیت موجود کتابخانه های عمومی، افزایش سطح کتابخانه های روستایی به طور خاص در مناطق مرزی، کمک به افزایش تعداد اعضای فعال کتابخانه ها و ارتقاء نرم مطالعه و چاپ کتاب در استان است که امیدواریم با نگاه ویژه دولت مردمی ایران قوی عملیاتی شود.

اینجانب ضمن عرض تبریک فرا رسیدن هفته “کتاب، کتابخوانی و کتابدار” به اهالی اندیشه و قلم، نویسندگان و خوانندگان کتاب و البته کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و خاص و ویژه کتابداران ساعی و کوشا در خراسان جنوبی، زندگی سرشار از نور دانش، ايمان، معرفت و تعالی انديشه را برای همگان از خدای منان مسئلت دارم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها