نماز ظهر عاشورا در استان خراسان جنوبی اقامه شد

نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران پرشور حسینی در استان  خراسان جنوبی به یاد آخرین نجوای عاشقانه امام حسین(ع) با معبودش در ۲۶ نقطه استان خراسان جنوبی اقامه شد.

به گزارش ” پیام خاوران “، در دهمین روز از ماه محرم‌الحرام، مردم عزادار و عاشق مکتب حسینی، نماز ظهر عاشورا را باشکوه‌ هرچه تمام‌تر در استان  خراسان جنوبی اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورا در شهرهایی همچون طبس ،قاین، فردوس، بشرویه  و دیگر شهرهای استان با حضور خیل عاشقان و دوستداران اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار شد و جلوه‌ای خاص به فضای منطقه بخشید.

سوگواران و عزاداران حسینی در استان خراسان جنوبی که در اندوه و حزن شهادت امام حسین (ع) و 72 یار آن حضرت در صحرای کربلا، مشغول عزاداری بودند، در صفوفی به هم فشرده به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان، نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند.

در شهر بیرجند، عزاداران حسینی پس از ساعت‌ها عزاداری با طنین‌انداز شدن و شنیدن نوای ملکوتی اذان ظهر از بلندگو‌های این شهر بلافاصله دست از عزاداری کشیده و در میدان قتلگاه و نماز ظهر عاشورا را به امامت ایت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی وامام جمعه بیرجند اقامه کردند.

نمازگزاران به یاد آخرین نماز سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با شکوه تمام این آیین را برگزار کرده و به یاد مظلومیت سرور و سالار شهیدان و مصائب روز عاشورا به گریه و عزاداری پرداختند.

گزارش خبرنگاران ” پیام خاوران “ از سراسر استان، حاکی از حضور باشکوه جوانان و نوجوانان در مراسمات عزاداری و صفوف نماز ظهر عاشورا در بیرجند و دیگر شهرستان‌های  خراسان جنوبی است. پیش از اقامه نماز مرثیه‌سرایی انجام و مردم عزادار در سوگ امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

بیشتر بخوانید   برپایی نماز تاسوعا و عاشور در ۱۳۴۰ نقطه استان

آنچه امروز بر فضای استان خراسان جنوبی حاکم بوده غم سنگینی است که بر چهره تک تک مردان و زنان دیده می‌شود و اشک‌هایی که بر مظلومیت سرور و سالار شهیدان دشت کربلا گریستند و ناله زدند.

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها