گرمای هوا تا جمعه در خراسان جنوبی ادامه دارد

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: گرمای هوا تا جمعه در خراسان جنوبی ادامه دارد و دمای شهرستان‌ها نسبت به شرایط نرمال ۲ تا ۳ درجه افزایش یافته است.

به گزارش  “پیام خاوران” جواد نخعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دمای تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی نسبت به شرایط نرمال ۲ تا ۳ درجه افزایش یافته و روز گذشته بالاترین دما در استان با ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر مربوط به طبس بوده است.

رئیس گروه پیش‌بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: دمای هوای بشرویه ۴۲ درجه سانتیگراد بالای صفر، نهبندان و حاجی آباد زیرکوه ۴۰، خوسف ۳۹، بیرجند و سرایان ۳۸، فردوس ۳۷، قاین ۳۶، درمیان ۳۵، و سربیشه ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است.

وی افزود: گرمای هوا تا جمعه در استان ادامه دارد و تغییرات دمایی چندان محسوس نیست.

نخعی بیان کرد: تا اوایل هفته آینده وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی به ویژه در شرق استان قابل پیش بینی است و در مرز شرقی برای شهرستان‌های نهبندان و سربیشه احتمال وقوع طوفان گرد و خاک وجود دارد.

وی گفت: هواشناسی خراسان جنوبی درباره وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و غبار در روزهای پایانی هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش تسنیم، در پی گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای پایانی هفته و مصوبه هیئت دولت، همه فعالیت‌ها در بخش‌های عمومی و خصوصی به منظور حفظ سلامت مردم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری تعطیل است. همچنین به منظور سلامتی جوانان و ورزشکاران همه مسابقات، جشنواره ها و همایش‌ها در روزهای ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۲ در شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز تعطیل است.

با توجه به گرمی هوا در روزهای پایانی هفته و مصوبه هیئت دولت مبنی برتعطیلی تمام فعالیت‌ها در بخش‌های عمومی و خصوصی به منظور حفظ سلامت مردم، جوانان و ورزشکاران تمام مسابقات، جشنواره‌ها و همایش‌ها در استان تعطیل است.

بیشتر بخوانید   لزوم مدیریت مصرف برق برای کاهش خاموشی‌ها

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران از هجوم شترها به خاطر افزایش دما و گرمای شدید به جنگل نخاب خوسف خبر داد و اظهار‌داشت: حدود ۲ هزار نفر شتر از بخش مرکزی و ماژان شهرستان خوسف به جنگل نخاب در رفت آمد هستند ولی اکنون به دلیل گرمای زیاد هوا و رفع عطش به آبشخور این جنگل آمده و ماندگار شدند.

محمد ابراهیم ابراهیمی گفت: هرچند چرای بی رویه و در کنار آن خشکسالی ظاهر این جنگل را که زمانی پوشیده از نیزار بوده را با چندین سال پیش از آن بسیار متفاوت ساخته اما با تمام این موارد هنوز نیز محل مناسبی برای استراحت دام‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس شاخص لحظه‌ای ایستگاه سنجش هوا، شهرستان نهبندان با شاخص ۱۵۸ در وضعیت ناسالم است.

اسدالله حاتمی افزود: براساس شاخص لحظه‌ای ساعت هشت امروز کیفیت هوای شهرستان بیرجند با شاخص ۷۷، سرایان با ۸۳ و حاجی آباد زیرکوه با ۶۸ قابل قبول است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ روز با وضعیت ناسالم متاثر از خیزش گرد و غبار در استان داشتیم که بیشترین آن مربوط به تیرماه بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها