لزوم مدیریت مصرف برق برای کاهش خاموشی‌ها

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به ورود استان به محدوده قرمز مصرف برق، از مشترکان خواست مصرف خود را مدیریت کنند تا خاموشی‌ها کاهش یابد.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی دادگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقدار بار تعیین شده برای خراسان جنوبی در چند روز اخیر حدود ۲۰۵ مگاوات بوده اما مصرف استان در این ایام با گذر از حد مجاز، به حدود ۲۲۶ مگاوات رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: عبور از حد تعیین شده، باعث اعمال خاموشی‌ها می‌شود.

وی افزود: ساعات اوج مصرف در فصل گرما از ۱۲ تا ۱۷ و هنگام شب است که می‌طلبد مشترکان برق استان با مدیریت مصرف خود در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری، عمومی و خانگی، پیک بار را در این ساعات کاهش دهند و از خاموشی‌های بیشتر جلوگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد: خاموشی‌های برق از اول خرداد همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی هم اعمال شده و این خاموشی‌ها در صورتی که غیرمترقبه و از سوی دیسپاچینگ ملی و مرکز کنترل شبکه برق کشور نباشد، قابل اطلاع رسانی به مشترکان خواهد بود.

دادگر افزود: خاموشی‌های کنترل شده و برنامه ریزی شده به مشترکان استان با پیامک و تماس تلفنی اطلاع رسانی می‌شود و عموم مشترکان نیز می‌توانند از طریق نرم افزار برق من، از فهرست و زمان خاموشی‌های منطقه خود مطلع شوند.

وی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق در بخش خانگی و ۲۶ درصدی در بخش صنعتی از مشترکان خواست پیک بار خود را به ساعات غیر اوج مصرف منتقل کنند که در همین خصوص، به صنایع و واحد‌هایی که همکاری کنند پاداش پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزهاست گفت: به مشترکانی که رمز ارز‌های غیر مجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید   احداث و تعمیر ۸۵ دستگاه ابنیه فنی راه در محورهای خراسان جنوبی

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ 102

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها