چه افرادی می‌توانند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال برای ثبت نام افراد در  انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

به گزارش “پیام خاوران” سید محمدرضا طالبی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران با موضوع انتخابات اظهار داشت: افراد نخبه که شایستگی لازم را دارند، می توانند با استفاده از این فرصت، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلب شوند.

وی با اشاره به ایرادات وارده به قانون انتخابات که کار را کمی برای مجریان انتخابات و  داوطبین سخت می کرد، تصریح نمود: بنا به نظر قانونگذار، قانون بعد از اعمال اصلاحات انجام  ابلاغ شد تا در دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی اجرا شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در  موارد اصلاحی یک مورد فرآیند ثبت نام است،  گفت: در فرآیند ثبت، از ۱۶ ام مردادماه ثبت نام آغاز می شود و به مدت یک هفته تا ۲۲ ام مرداد ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت وزارت کشور مراجعه کرده و مدارک خود را بارگذاری کند.

طالبی متذکر شد: از ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته ثبت نام نهایی خواهد شد،  فعلاً در این مرحله مدارک افراد بارگذاری و  صحت سنجی مدارک از مراکز احراز صلاحیت مدارک انجام می شود.

وی با بیان اینکه متقاضیان از هر کجای کشور می توانند با یک گوشی همراه ثبت نام را انجام دهند، افزود: افراد در خارج کشور با مراجعه به سفارتخانه ها و سرکنسولگری ها و نمایندگی های سیاسی هر کشور ثبت نام خود را انجام و مدارک را بارگذاری می کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به مدارک مورد نیاز برای ثبت نام انتخابات گفت: مدارک شامل تکمیل فرم اطلاعات و بارگذاری آخرین مدرک تحصیلی معتبر، تصویر کارت پایان خدمت عمومی یا معافیت از خدمت، تصویر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات است.

بیشتر بخوانید   حکایت دو دهه چشم انتظاری مردم خراسان جنوبی در اجرای طرح راه آهن

طالبی تصریح کرد: افرادی که تا ۲۷ مهر مدرک شان کامل می شوند می توانند گواهینامه از مرجعی که تحصیل می کنند بگیرند و بارگذاری کنند این مدرک از ۲۶ شهریور باید ارائه شود، تا برای بررسی آن مدرک هم مهلتی وجود داشته باشد.

به گفته وی؛ برای وضعیت سن و مدارک تحصیلی، اقامت دائم، مدرک تحصیلی، سوابق محکومیت های کیفری شمول ماده ۲۹ از دستگاه های مرتبط استعلام گرفته می شود.

وی ضمن تأکید بر موارد اصلاحی قانون انتخابات افزود: مهلت مقرر برای ثبت نام در سامانه انتخابات از ۱۶ مرداد به مدت یک هفته تا ۲۲ مرداد است و از این مهلت به بعد متقاضیان به هیچ وجه نمی توانند ثبت نام کنند.

معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی گفت: زمان بندی ها مشخص شده و فرصتی برای تمدید وجود ندارد در نتیجه زمان ها باید از سوی متقاضیان در نظر گرفته شود.

طالبی با اشاره به محدودیت های قانونی، تصریح کرد: چند ممنوعیت در ثبت نام از جمله ممنوعیت ثبت درخواست از سوی اتباع ایرانی که اقامت در کشور دیگر را دارند،  اتباع ایرانی که تابعیت کشورهای دیگر را دارند،  افرادی که تابعیت کشور دیگری دارند و افرادی که به ایران آمده اند و تابعیت جمهوری اسلامی را گرفته اند وجود دارد و این افراد نمی توانند ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: تمامی جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و نیز رزمندگانی که ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند برای این افراد گواهینامه هایی به عنوان به عنوان یک مقطع تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته وی؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مهمی است و تمامی افرادی که صلاحیت لازم در فرآیند قانون گذاری را دارند باید شرکت کنند.

بیشتر بخوانید   بهره برداری از مدرسه برکت شش کلاسه روستای طاغان شهرستان درمیان

رئیس ستاد انتخابات استان خاطرنشان کرد: استانداری به عنوان مجری انتخابات در موضوع مشارکت ،  امنیت،  سلامت و رقابت وظایفی دارد که تمکین می کند.

طالبی متذکر شد: تمام توان دشمن بر تضعیف مشارکت،سلامت، امنیت و رقابت انتخابات است و گروهی هم دنبال تحریم انتخابات هستند.

وی تأکید کرد: مردم انقلابی می باشند و نسبت به خون شهدا احساس مسئولیت دارند در نتیجه خواهشمندیم مردم در صحنه انتخابات که برای نظام و انقلاب اهمیت دارد،  حضور داشته باشند چراکه دینی بر گردن آنهاست.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها