فردا آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصلی بهار ۱۴۰۲

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: آخرین مهلت ارائه و ارسال فهرست صورت معاملات فصل بهار ۱۴۰۲ تا ۱۵ مردادماه سال جاری است.

به گزارش “پیام خاوران” علی کریمدادی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به موجب ماده ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم، اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل مشمول این قانون، مکلفند برای انجام معاملات خود صورتحساب صادر و شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در صورتحساب‌ها، قراردادها و سایر اسناد مشابه درج و فهرست معاملات خود را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: مؤدیان مالیاتی مشمول، با توجه به مدت محدود باقی مانده بایستی با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.intamedia.ir در این مهلت اعلام شده، نسبت به ثبت و ارسال اطلاعات مربوطه خود اقدام کنند.

وی افزود: به منظور شفافیت فعالیتهای اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، پایگاه اطلاعات لازم در سازمان امور مالیاتی کشور ایجاد شده است. لذا وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی، شهرداری‌ها، موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، بانکها و موسسات مالی و اعتباری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سایر اشخاص حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی که اطلاعات مورد نیاز این پایگاه اطلاعاتی را در اختیار دارند و یا به نحوی موجبات تحصیل درآمد و دارایی برای اشخاص را فراهم می‌آورند، موظفند اطلاعات مورد نیاز را به صورت فصل به فصل در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.

کریمدادی بیان کرد: وفق مقررات ماده (۷) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان (اجرایی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱)، ارسال صورتحساب های الکترونیکی به سامانه مؤدیان به منزله ثبت آن در سامانه فهرست معاملات موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم بوده و فروشنده و خریدار تکلیف اضافی در این خصوص نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید   بازار داغ شهریه‌های نامتعارف در باشگاه‌های ورزشی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: مؤدیان مکلفند بابت تمام معاملات خود که در سامانه مودیان درج نمی شود، مقررات موضوع ماده (۱۶۹) قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ را در ارایه فهرست معاملات فصلی ظرف مهلت مقرر رعایت کنند. ضمناً همکاران ما در ادارات امور مالیاتی استان پاسخگوی سئوالات و ابهامات مردم شریف استان در این خصوص هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها