اصحاب رسانه خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی در آستانه روز خبرنگار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کردند.

به گزارش “پیام خاوران” آیت‌الله سید علیرضا عبادی در دیدار با جمعی از اهالی رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز ایران به برکت انقلاب اسلامی جزو کشورهایی است که در سدسازی پیشرفته است، اظهار داشت: آن سد آب را ذخیره می‌کند یا جلوی خطر را می‌گیرد و سدی هم باید جلو دهان و سخن باشد تا جای جلاد و شهید عوض نشود.

وی با اشاره به انتشار اخبار غرب، افزود: در اغتشاشات سال گذشته ۱۷ هزار دروغ از منابع رسمی کشورهای غربی علیه ایران گفته شد و خون مظلومان با یک سخن نامرتبط ریخته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رئیس جمهور وقت آمریکا با یک دروغ به افغانستان لشکرکشی و حق میلیون‌ها انسان را ضایع کردف گفت: رسانه جایگاه عظیمی دارد که باید قدر جایگاهی که دارید را بدانید.

عبادی گفت: همواره از خدا بخواهیم که زبان ما محکم باشد تا آبروی مردم را با سخنان خود نبریم و حق ملتی را با سخن خود یا قلم خود ضایع نکنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ستمگران بی‌رحمانه به همه جای دنیا می‌تازند و جهادی بالاتر از این نیست که این ستمگران را معرفی کنید، ادامه داد: باید همواره سخنان مقام معظم رهبری را سر لوحه خود قرار دهیم، چرا که این سخنان زمان دارد، وقتی از زمان خود بگذرد از بین می‌رود، رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال‌ها پیش به تهاجم فرهنگی بعد آن به شبیخون فرهنگی اشاره کردند و متاسفانه امروز این مشکلات فرهنگی را نظاره‌گر هستیم به علت سهل‌انگاری و جدی نگرفتن این توصیه‌ها است.

بیشتر بخوانید   عملکرد سه قوه نباید در جهت حذف یکدیگر باشد

وی بیان کرد: مردم کوفه در یک فضای تبلیغاتی قرار گرفتند، اما توجه نکردند، در یک لحظه جایی که باید عمل کنند، عمل نکردند و بلاهایی سرشان آمد که هیچ وقت نتوانستند جبران کنند، همانند توابین که به موقع عمل نکردند، قدرت تشخیص داشتند، اما درست عمل نکردند و واقعه‌ کربلا اتفاق افتاد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر خبرنگاران و رسانه‌ها به وظیفه خود درست عمل کنند، جهاد تبیین محسوب می‌شود که بالاترین جهاد است.

عبادی گفت: هیچ گناهی بالاتر از این نیست و در قرآن نیز آمده که روزی جلوی فرد را می‌گیرند تا پاسخگوی خود و اعمالش باشد و همچنین نسبت به سخن و مسئولیت آن و نوع بیان اشاراتی شده و امروز در فضای مجازی و حقیقی با قلم با شرایط عرف و تکنیک امروز حرف می‌زنیم، ولی هزار و ۴۰۰ سال پیش به صورت وحی در قرآن کریم بیان شده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه شاید هنوز برای خواص ناباور باشد که جهان چه در ظلم نگه داشته شود، چه براساس عدل قرار گیرد از طریق بیان و زبان اتفاق می‌افتد، بیان کرد: این همه استعمارگران می‌کشند و غارت می‌کنند، رسانه‌ها سر پا نگه می‌دارند در مقابل اگر دولتی سخن عدل بگوید نیز باید رسانه‌ها این سخن را به گوش همه برسانند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این دیدار به دروغ پراکنی‌های رسانه معاند اشاره کرد و گفت: در این شرایط رسالت خبرنگاران بسیار خطیر است و آن‌ها به دنبال تحقق رسانه تمدن‌ساز هستند.

فرخنده با اشاره به اینکه مدیران باید در کار‌های خود پیوست رسانه‌ای داشته باشند گفت: این کار سبب تزریق امید در جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید   طرح پرونده بستری الکترونیک در بیمارستان رازی اجرا شد

رضایی، مسئول بسیج رسانه استان نیز به بزرگترین جنگ رسانه‌ای جهان در سال گذشته علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این جنگ خبرنگاران در خط مقدم قرار دارند و در کنار مطالبه‌گری به ترزیق امید در جامعه می‌پردازند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها