ساختمان خانه مطبوعات خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی برای تامین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان خانه مطبوعات استان قول مساعد داد و گفت: در اولین شورای اداری استان دغدغه‌های رسانه‌ها مطرح خواهد شد.

به گزارش  “پیام خاوران” جواد قناعت شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و حاکمیت هستند یعنی ضمن انعکاس مشکلات و کاستی‌ها و نواقص به دولتمردان، کارهای خوبی که در سطح استان و کشور اتفاق می‌افتد را هم انعکاس می‌دهند.

استاندار خراسان جنوبی یکی از رسالت‌های سنگین خبرنگاران بالا بردن قدرت فهم سیاسی جامعه دانست و گفت: خبرنگاران با بیان واقعیت‌ها و روشنگری مسئولانه سطح امنیت روانی و اجتماعی جامعه را ارتقا می‌دهند و قدرت تحلیل و فهم سیاسی مردم را بالا می‌برند.

قناعت بیان کرد: با توجه به شعارهای دولت قبل انتظارات مردم افزایش یافت و منتظر رونق اقتصادی بودند اما متاسفانه رکود کشور را فراگرفت، تحریم‌ها افزایش یافت و بیکاری بیداد می‌کرد، تورم به اوج رسیده بود و برخی پروژه‌های کلانی که با لبخند آمریکا و اروپا شروع شد علی‌رغم هزینه‌های سنگین رها شد و در حالی که خزانه خالی و دارایی‌ها منفی شده بود دولت به رئیس جمهور فعلی رسید.

وی افزود: زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد در کشور مشکلات فراوانی وجود داشت و خزانه دولت خالی بود و در حالیکه هنوز کابینه تشکیل نشده بود وزرای دولت قبل اعلام کردند که قدرت پرداخت حقوق کارکنان را نداریم و این عمق فاجعه و اقدام ناکارآمدها علیه کارآمدها را نشان می‌داد. در چنین شرایطی متاسفانه انبارهای ذخیره کالاهای اساسی هم خالی بود لذا اینجا مشکل گرانی نبود بلکه از اساس کالایی وجود نداشت که بخواهند بفروشند لذا اینطور کشور را زمین‌گیر کردند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چاپ پول بدون پشتوانه هم اقدامی بود که در دولت سیزدهم انجام نشد، تصریح کرد: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را به کار گرفت تا میلیاردها تومان بدهکاری را که دولت قبل به جا گذاشته بود، تسویه کند و برای این کار استقراض از بانک مرکزی انجام نشد و پول بدون پشتوانه هم به چاپ نرسید و اگر با وجود موفقیت‌ها هنوز آثاری در سفره مردم نیست به این برمی‌گردد که دولت سیزدهم هنوز باید فجایع دولت قبلی را جبران و مدیریت کند.

بیشتر بخوانید   تصویب انتقال آب ازدریای عمان به خراسان جنوبی به زودی

قناعت در ادامه خاطر نشان کرد: امنیت، سلامت و رفاه و آسایش مردم نویدی است که قطعا در پایان دوره اول ریاست جمهوری آیت الله رئیسی برای مردم ملموس‌تر خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در استان شاهد اتفاقات خوبی هستیم، تصریح کرد: آغاز پروژه خط لوله انتقال گاز از سمت دشتک زابل به شهرستان نهبندان و سربیشه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان در فاز اول و ۴۲۰۰ میلیارد تومان در فاز دوم، خط انتقال فرآورده نفتی تابش و راه آهن از جمله آن بوده که هزینه اولیه برای راه آهن نهبندان تا ایستگاه یونسی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

قناعت از پیگیری برای ساماندهی آب‌های مرزی در چهار شهرستان خبر داد و افزود: در همین راستا طرح آن در سازمان برنامه و بودجه است تا برای این مهم ردیف اعتباری ویژه تعریف شود.

وی با بیان تعیین تکلیف پروژه بزرگ انتقال آب از دریای عمان، عنوان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هم بزرگترین ظرفیت محرومیت‌زدایی در کشور است که در استان قراردادهای خوبی در حوزه راه روستایی، عشایری، قنوات، ساخت مدرسه و مرکز جامع سلامت منعقد کرده است و با همکاری این قرارگاه در فاز نخست ۱۱۵ روستای در فاز دوم ۱۴۵ روستا و در فاز سوم ۳۵۷ روستای استان تا پایان سال ۱۴۰۵ آبرسانی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی برای تامین ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان خانه مطبوعات استان قول مساعد داد و افزود: در اولین شورای اداری استان دغدغه‌های رسانه‌ها مطرح خواهد شد و انتظار است بدون واسطه آنچه خواست خبرنگاران است بیان شود.

بیشتر بخوانید   آخرین آمار کرونایی در خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها