صادرات بیش از ۱۸۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی از خراسان جنوبی به عراق و افغانستان

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از صادرات بیش از ۱۸۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به کشور های عراق و افغانستان از این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” عبدالله حمزه‌ای با تاکید بر اهمیت قرنطینه‌ها در پیشگیری و جلوگیری از انتقال و گسترش بیماریها و نیز نقش آنها در صادرات و واردات دام و فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت هرگونه صدور مجوز از طریق سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صورت می پذیرد لذا ردیابی تمام محموله ها ازمبداء تا مقصد امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: در هنگام صدور مجوز بهداشتی حمل کلیه آزمایشات و اقدامات بهداشتی لازم بر روی محموله های صادراتی انجام می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، صدور گواهی بهداشتی حمل دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های خام دامی و طیور طی نظارتهای کارشناسان شبکه و پس از تایید سلامت، کیفیت و بهداشتی بودن محموله ها توسط واحد قرنطینه صادر می‌شود.

وی افزود: تمامی مجوزهای حمل بهداشتی توسط واحد قرنطینه و امنیت زیستی  شبکه از طریق سیستم یکپارچه و آنلاین قرنطینه صادر میشود و قابل پیگیری و بررسی در هر زمان از شبانه روز است.

حمزه‌ای خاطرنشان کرد: برای صادرات و حمل این مقدار ۸ فقره گواهی بهداشتی حمل در سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور صادر شده است.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   افزایش ۵۰ درصدی صادرات فراورده‌های خام دامی در خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها