طرح مرهم زائر در خراسان جنوبی اجرا می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح مرهم زائر در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدعلی کاووسی در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح «مرهم زائر» در ایام اربعین اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح، شهروندان می‌توانند داروی مازاد در منزل که در شرایط مناسبی نگهداری شده است را برای تامین داروی‌های مورد نیاز زائران به شعب جمعیت هلال احمر تحویل دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دارو‌ها باید دارای تاریخ مصرف باشند، افزود: انواع قرص‌های مسکن بدون مخدر، ژل‌های درمانی که تاریخ مصرف دارند برای زائران مورد استفاده است.

وی گفت: مردم می‌توانند دارو‌های مازاد خود را در قالب این طرح به شعب هلال احمر در ساعات کاری صبح و عصر تحویل دهند.

کاوسی همچنین از اجرای طرح پنجشنبه‌های امدادی، مهارتی و تبیینی هلال احمر خبر داد و گفت: در این طرح آموزش‌های همگانی به صورت رایگان برای کارکنان جمعیت و عموم مردم برگزار می‌شود.

به گفته وی این طرح در روز پنجشنبه، دوم شهریورماه، با موضوع اربعین و کمک‌های اولیه برگزار خواهد شد و متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها به شعب جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

کاوسی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات لازم برای خدمات امدادی و درمانی تامین شده و موجود است، گفت: خود مراقبتی و خود امدادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا آموزش‌های همگانی به شهروندان ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: شهروندان می‌توانند در دوره آنلاین رایگان آمادگی برای مراسم اربعین حسینی در سامانه آموزش‌های مجازی جمعیت هلال احمر (خادم) را فراگرفته و گواهینامه کسب کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره تمام اقدامات لازم برای حضور در مراسم اربعین آموزش داده می‌شود، گفت: گرمازدگی، گرفتگی عضلانی و آموزش‌های قبل از اربعین از جمله محور‌های دوره مجازی هلال احمر است.

بیشتر بخوانید   اجرای 5900 کیلومتر شبکه تغذيه و توزيع گاز طبیعی در خراسان جنوبی

کاوسی با بیان اینکه از زائران خواست: در مراسم اربعین مسائل غذا، آب و خواب را مورد توجه قرار ویژه قرار دهند، افزود: زائران می‌توانند برای جلوگیری از برخی بیماری ها، آب را جرعه جرعه بنوشند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها