افتتاح نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند

نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی در بیرجند با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین استان افتتاح شد.

به گزارش “پیام خاوران“،  علی فرخنده شب گذشته در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی، اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی حمایت از تولید داخلی و همچنین تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی که دارای اهمیت زیادی می باشد، دایر گردید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی افزود: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور اولین اولویت فرهنگی، تقویت هویت ایرانی و اسلامی و انقلابی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا بحث مهندسی نوشت افزار مدارس در اولویت قرار گرفته است و سال گذشته اولین رویداد این نمایشگاه را در خراسان جنوبی به همت صنف نوشت افزار و لوازم التحریر استان برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه امسال دومین سالی است که نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی در خراسان جنوبی برگزار می شود، از رسانه‌ها خواست در خصوص این نمایشگاه اطلاع رسانی و تبلیغات لازم صورت گیرد.

فرخنده ادامه داد: دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی و اسلامی تا جمعه ۳ شهریور در محل فرهنگسرای بیرجند دایر است و هر شب یک رویداد فرهنگی هنری مرتبط با عاشورا در این محل برای علاقمندان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: تلاش کردیم تا جنس نوشت افزارها در این نمایشگاه تولید داخل کشور باشد و تلاش شده تا دفاتر مرتبط با نمادهای فرهنگی استان تولید کنیم و ارائه دهیم و تکلیف همه والدین و مسئولین این است که نسل جوان و نونهال را در حوزه هدایت فرهنگی مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: نگذاریم جریان منحط غرب با نفوذ فرهنگی در حوزه نمادهای خود از طریق ابزار مدارس بتوانند نفوذ و رسوخی در بین فرزندان ما داشته باشند و این مهم ترین تکلیف در عرصه مدارس است.

بیشتر بخوانید   خبرنگاران خراسان جنوبی از طریق صندوق بیمه هنرمندان بیمه می‌شوند

گفنمی است این نمایشگاه به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب در محل بیرجند، بلوار صیادشیرازی، بازارچه دائمی صنایع دستی، جنب فرهنگسرای شهر دایر است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه به همت  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با مشارکت شهرداری بیرجند، بنیاد علوی خراسان جنوبی، موسسه افق هزاره و همچنین اتحادیه صنف محصولات فرهنگی خراسان جنوبی برپا شده است.

انتهای پیام/۱۰۲
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها