ارزآوری ۱۱۴ هزار دلاری صادرات تعاونی‌ها در بیرجند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون  ۱۱۴ هزار دلار صادرات توسط تعاونی‌های سطح شهرستان انجام شده گفت: از ابتدای امسال ۵۱۰ تعاونی غیر فعال با اعضای ۲ هزار و ۴۸۵ نفر در بیرجند منحل شده است.

به گزارش”پیام خاوران“، محمد کسایی صبح امروز در نشست خبری هفته تعاون با اشاره به اینکه از دغدغه‌های تعاونی‌ها مباحث بیمه‌ای و مالیات بوده اظهار داشت: در این راستای برخی از برنامه‌ها هفته تعاون در این حوزه‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مشترکی در هفته تعاون با اداره کل برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ برنامه ویژه نیز برای شهرستان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند یاداور شد: بازدید از سه شرکت تعاونی با حضور مسئولان از جمله برنامه‌ها هفته تعاون است.

کسایی خاطرنشان کرد: افتتاح سالن گردهمایی ویژه تعاون‌ها از دیگر برنامه‌های هفته تعاون است.

نرخ بیکاری بیرجند ۶ درصد است

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند یاداور شد: نرخ بیکاری در شهرستان بیرجند ۶/۲ درصد و نرخ مشارکت ۳۹ درصد است.

وی با بیان اینکه بیشترین درصد توزیع اشتغال در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان در حوزه خدمات حدود ۴۲ درصد، کشاورزی ۲۸ درصد و حوزه صنعت ۲۲ درصد است، بیان کرد تعداد تشکل‌های فعال در سطح شهرستان ۹۴ مورد است‌.

کسایی عنوان کرد:  در سطح شهرستان ۵۶۰ نفر در سال جاری از بیمه بیکاری بهره‌مند شده‌اند.

فعالیت ۱۴ مرکز مشاوره و کاریابی در بیرجند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با اشاره به اینکه  ۱۴ مرکز مشاوره و کاریابی در شهرستان بیرجند فعال است،  یادآور شد: این مراکز ۸۵ درصد مراکز کاریابی استان را شامل می‌شود.

کسایی با اشاره به ۲۱۹ شرکت تعاونی فعال با ۲۱ هزار و ۱۰۰ عضو در شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۰ درصد شرکت‌های تعاونی مربوط به بانوان و ۷۰ درصد آقایان است.

بیشتر بخوانید   دستور ویژه استاندار برای پیگیری مطالبات اهالی کاظمیه بیرجند

وی با بیان اینکه میزان اشتغالزایی تعاونی‌های فعال در سطح شهرستان ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۷۶۷ نفر است، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۴ تعاونی با ۵۱۰ نفر عضو و ۹۰ نفر اشتغال تشکیل شده که سرمایه اولیه آنها ۲۳۸ میلیون تومان بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با بیان اینکه سه تعاونی دانش بنیان در حوزه فناوری در بیرجند فعالیت دارند، ادامه داد: این تعاونی‌ها در بخش‌های کشاورزی، تولیدی و توزیعی فعالیت دارند.

کسایی با بیان اینکه انحلال شرکت تعاونی‌های غیرفعال یکی از سیاست‌های وزارت تعاون برای کیفیت‌بخشی به تعاونی‌ها بوده که در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: از ابتدای امسال ۵۱۰ تعاونی غیر فعال با اعضای ۲ هزار و ۴۸۵ نفر در بیرجند منحل شده است.

صادرات بیش از ۱۱۴ هزار دلار شرکت تعاونی‌های بیرجند 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با بیان اینکه  سال گذشته ۱۹۶ هزار دلار صادرات داشته‌ایم عنوان کرد:  ابتدای امسال تاکنون ۱۱۴ هزار دلار صادرات توسط تعاونی‌های شهرستان انجام شده است.

کسایی خاطرنشان کرد: یکی از حمایت‌هایی که از شرکت‌های تعاونی انجام می‌گیرد پرداخت ۸۰ درصد از هزینه‌های برندسازی به تعاونی‌های متقاضی است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند با اشاره به تسهیلاتی که به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود، اضافه کرد؛ در سال گذشته ۴۱ میلیارد تومان به سه شرکت تعاونی بیرجند پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها