افتتاح ۱۳ پروژه منابع طبیعی خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، گفت: همزمان با هفته دولت ۱۳ پروژه با اعتبار ۲۰۸ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال در سطح استان افتتاح می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا نصرآبادی صبح امروز در نشست خبری، اجرای ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی با اعتبار ۳۳۸ میلیارد ریال و بهره‌مندی ۳۷ روستا و‌پنج شهر، تخصیص هزار و ۳۵ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن و کسب رتبه برتر استان در تامین زمین از جمله این طرح‌هاست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم، اظهار داشت: اجرای ۲۰۰ سازه آبخیزداری با هزینه‌کرد ۱۳۸ میلیارد تومان که ۱۴۸ روستا و ۲۵۰ محله آبی از مزایای آن برخوردار شدند». وی، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برگرفته از طرح آبخیز تا جالیز، تصریح کرد: «سهم استان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بازه سه ساله در سطح یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری است.

وی از اجرای۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار عملیات مقابله با بیابان‌زایی با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و یادآور شد: همچنین انجام کاداستر در سطح پنج میلیون هکتار اراضی طبیعی از دیگر اقدامات بود که ۲ برابر ۱۰ سال گذشته بوده است.

نصرآبادی یاداور شد: حدود ۲ میلیون اصله نهال برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تولید شد.

مدیرکل منبع طبیعی و آبخیزداری خرااسن جنوبی با اشاره بهافزایش تعداد نهالستانهای فعال از ۳ نهال به ۲۲ نهالستان در سطح استان ادامه داد: کاداستر اراضی ملی بیش از ۵ میلیون هکتار و کسب رتبه برتر کشور (دوبرابر ۱۰ سال گذشته) اجرایی شده است.

نصرآبادی اضافه کرد: هزار و ۳۵ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن و کسب رتبه برتر استان در تامین زمین اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید   مبارزه با آفت در ۶۵۰ هکتار از اراضی خراسان جنوبی انجام شد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها