بهره‌برداری از ۸۹ پروژه برق‌رسانی ‌خراسان جنوبی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: هفته دولت ۸۹ پروژه برق‌رسانی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان در استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی دادگر صبح امروز با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم ۸۹ پروژه برق‌رسانی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۳ میلیارد تومان در استان بهره‌برداری شد.

وی احداث و بهره برداری بیش از ۷۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف، نصب و بهره‌برداری از ۱۷۹ دستگاه ترانس و تبدیل بیش از ۵۰ کیلومتر شبکه سیمی به خود نگهدار را از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در ایام برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی، احداث و توسعه شبکه و تامین برق متقاضیان، هوشمندسازی کنتورهای مشترکین، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های برق شهری و روستایی و توسعه و اصلاح شبکه روشنایی معابر را از مهمترین عناوین طرح‌های  مورد افتتاح عنوان کرد که در مناطق شهری و روستایی استان به بهره‌برداری می‌رسد.

 دادگر به عملکرد شرکت توزیع برق استان در بازه دوساله ابتدای دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: نصب کنتور هوشمند در این مدت از ۴ هزار و ۵۷۰ دستگاه به ۵ هزار و ۲۵۰ دستگاه افزایش داشته و در حال حاضر به ۹ هزار و ۸۲۰ کنتور هوشمند رسیده و رشد ۲٫۲ برابری داشته است.

وی به هوشمندسازی شبکه برق نقاط قابل اتوماسیون اشاره کرد و افزود: این تعداد در مدت یاد شده از ۹۲ نقطه موجود، با ۲۰۹ مورد افزایش به ۳۰۱ نقطه هوشمندسازی شبکه برق رسیده و از رشد ۳٫۲ برابری برخوردار شده است.

شروع ۱۳ پروژه انتقال برق در دولت سیزدهم 

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی نیز از آغاز ۱۳ پروژه انتقال برق با برآورد اولیه ۸۵۵ میلیارد تومان در دولت سیزدهم خبر داد.

بیشتر بخوانید   آماده باش ۴۵ گروه عملیاتی و اجرایی صنعت برق خراسان جنوبی در پی بارش برف

حسین ابراهیم‌آبادی اظهار داشت: در دو سالی که از دولت سیزدهم گذشته ۱۳ پروژه انتقال برق با برآورد اولیه اعتبار ۸۵۵ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان شروع شده  که بخشی از آنها تاکنون به اتمام رسیده و بخش دیگری از این پروژه‌ها نیز در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت خط پست ۷۵ کیلومتری شهرک صنعتی دیهوک به بهره‌برداری می‌رسد افزود: برای اجرای این پروژه ۱۵ مگا آمپر با توسعه بالا دستی آن  حدود ۱۲۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان جنوبی از پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان به عنوان بزرگترین پروژه انتقال برق خراسان جنوبی یاد کرد و ادامه داد: این پروژه با هدف برقرسانی به معادن این شهرستان و با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: تاکنون در این پروژه حدود ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و تاپایان سال آینده به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی این پروژه حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود ۸۰ میلیارد تومان تاکنون برای تامین تجهیزات آن هزینه شده است.

ابراهیم‌آبادی، پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی طبس را یکی دیگر از پروژه‌های  انتقال برق استان دانست و تصریح کرد: این پروژه با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی پست ۱۳۲ کیلو ولت شاهکوه هم برای تامین برق معادن طلای نهبندان با ۳۰ مگا آمپر و با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار، ۶۵ درصد پیشرفت دارد که دهه فجر افتتاح خواهد شد.

بیشتر بخوانید   سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومانی برای ایجاد خط گرم در برق نهبندان

مدیر امور انتقال نیروی برق خراسان اظهار داشت: عملیات اجرایی پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف با اعتبار ۷۳ میلیارد تومان در حال انجام است.

ابراهیم آبادی افزود: عملیات اجرایی توسعه ظرفیت پست نهبندان با ظرفیت ۳۰ مگا آمپر و با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال در ادامه پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان شروع شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها