تشییع و تدفین همسر آیت‌الله عبادی در بیرجند برگزار شد + پیام تسلیت رئیس جمهور

مراسم تشییع و تدفین همسر آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز با حضور مسئولان استانی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم در بیرجند برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران” پیکر مرحومه طلعت خزاعی همسر آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز از محل بهشت متقین به سمت گلزار شهدای بیرجند تشییع و در جوار مزار برادر شهیدشان به خاک سپرده شد.

گفتنی است مراسم دوم ایشان فردا سه شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ در هیئت حسینی خوسف و مراسم سوم نیز چهارشنبه ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند در این مراسم گفت: ایام محرم و صفر و فاطمیه باید برای ما مفید باشد و ما را هوشیار و بیدار کند و اگر حواسمان نباشد دچار غفلت خواهیم شد.

مختاری بیان کرد: توحید و مرگ و قیامت دو حقیقت این دنیا است و در قرآن آمده که می‌گوید ای اهل ایمان فراوان خدا را یاد کنید و روز و شب آن را تسبیح بگویید.

وی افزود: کفار و مومنان غافل بدانند هیچکس جای خدا را در زندگی نمی‌گیرد و گرفتار زرق و برق این دنیا نشویم و بترسیم از روزی که از وحشت، چشم‌ها و دل‌ها زیر و رو می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند عنوان کرد: در محکم‌ترین کاخ‌ها هم باشیم عاقبت مرگ است و اگر فرعون و سلیمان پیامبر باشیم باز هم عاقبت مرگ است و این دنیا نمی‌واند ما را خوشبخت کند.

مختاری با بیان اینکه میوه درخت ایمان، تقوا است گفت: کسی که به یاد مرگ است به کشور خود و شهدا خیانت نمی‌کند و همانطور که در قرآن آمده هیچکس را از مرگ گریزی نیست.

بیشتر بخوانید   مصرف یک میلیارد و 200 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه مهمترین مانع برای ما حب دنیا و تعلقات دنیوی است ادامه داد: این تشییع باشکوه نشان از تجلیل خاندان علم و جایگاه ولایت و نمایندگی ولی فقیه در استان دارد و  این تعظیم یعنی تعظیم جایگاه خانواده و مادر است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: شعارهای دروغین و کاذب برای این است که دختران و زنان را به بی عفتی و بی حیایی بکشاند و خانواده‌ها را از هم بپاشند و شعار “زن، زندگی و آزادی” دلسوزی برای دختران ما نیست بلکه این‌ها مستکبر هستند و می‌خواهند زنان و دختران را از خانه‌ها بیرون بیارند و عروسک خیمه شب بازی کنند و سنگر خانواد‌ها را ویران کنند.

مختاری افزود: بهترین سنگر فرزندان خانواده و مادر است لذا جایگاه خانواده بیش از پیش به آن اهمیت دهیم و اگر جایگاه پدر و مادر تثبیت شد حرکت جامعه سالم می‌شود.

وی بیان کرد: نکند به بهانه آزادی زن و دختر ما را اسیر شهوات و بی بند و باری کنند و آزادی به معنای آزادی از هوس‌ها و تعلقات دنیا است و زنی آزاد است که مانند حضرت زهرا(ع) ۱۸ سال زندگی کرد و تعلق غیر از خدا نداشت و مردان آزاده کسانی هستند که به غیر خدا تعلق ندارند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: محور آموزه‌ها و معارف اسلامی انسان است و نگذاریم دشمنان با شعارهای توخالی حیا و عفت و عزت ما را بگیرند و دشمن دلش برای ما نمی‌سوزد بلکه برای سلطه از دست رفتن خود می‌سوزد.

پیام تسلیت رئیس جمهور

رئیس جمهور در پیامی درگذشت همسر نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند را به ایشان، خانواده و سایر بستگان تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید   ۲۰هزار کیلومتر شبکه برق خراسان جنوبی پایدار است/ مردم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند

در متن پیام رئیس جمهور آمده است: آیت‌الله جناب آقای سید علیرضا عبادی (دامت برکاته) نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند درگذشت همسر مکرمه را محضر جنابعالی، خانواده و سایر بستگان معزز تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال برای آن بانوی مومنه رحمت واسعه و همجواری با حضرت فاطمه زهرا (س)، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای شما سلامتی و بقای عمر مسئلت دارم.

پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا

سیدعلیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت همسر مکرمه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی را تسلیت گفت.

در متن پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران آمده است:  ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای جنابعالی، خبر درگذشت همسر گرامیتان که همیار و همراه همیشگی شما در زندگی بود، واصل و موجب تأثر گردید.

اینجانب مصیبت وارده را به شما و بیت مکرم و بستگان محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند مهربان برای آن مرحومه، مغفرت، رحمت واسعه و رضوان الهی و حشر با حضرت فاطمه زهرا “سلام الله علیها” و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

لازم به ذکر است تمامی مسئولان و مدیران استانی و شهرستان‌های استان خراسان جنوبی در پیام‌های جداگانه به نماینده ولی فقیه در استان تسلیت گفتند.

انتهای پیام/۱۰۶

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها