عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع خدماتی و تیر پارک شرق کشور در سربیشه آغاز شد

عملیات اجرایی بزرگترین تیر پارک و مجتمع خدماتی ، رفاهی شرق کشور با سرمایه گذاری سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی در کیلومتر ۶۵ محور بیرجندبه سربیشه آغاز شد.

به گزارش ” پیام خاوران ” ؛ عملیات اجرایی این مجتمع رفاهی خدماتی و تیر پارک با حضور استاندار خراسان جنوبی ، نماینده مردم شهرستان های سربیشه ،نهبندان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه وفرماندار سربیشه وجمعی از مسئولان استان واین شهرستان در حاشیه شمال به جنوب جاده ۹۵ سربیشه آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: در هفته دولت امسال ۸۶ طرح عمرانی با اعتبار ۵هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال در سربیشه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که رهاورد دولت مردمی برای مردم این منطقه است.

جواد قناعت اظهار داشت: از این تعداد ۷۹ پروژه با اعتبار چهار هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی چهار پروژه با اعتبار هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی احداث بزرگترین تیر پارک و مجتمع خدماتی و رفاهی شرق کشور را از کار های ارزشمند، جدید و نو برشمورد و اظهار داشت: از آنجایی که در مسیر کریدور جنوب به شمال قرار داریم، احداث این تیر پارک به عنوان کاری زیربنایی و مهم در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این طرح توسط سازمان همیاری‌ شهرداری های استان ساخته خواهد شد، بیان کرد: امیدواریم این پروژه مهم و ارزشمند در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان  برای احرای فاز ۱ مجتمع

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی نیز در گزارشی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان رجایی وباهنر اظهار داشت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۶٫۵ هکتار با زیربنا ۱۱ هزارمتر مربع در فاز نخست در مدت ۲۴ ماه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید   كشف 167 كيلو ترياك از سوداگران مرگ در "سربيشه"

سیدمحمد اسماعیل فاطمی با اشاره به میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در این پروژه تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای اجرای این پروژه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان است و قسمت اعظم این میزان سرمایه گذاری توسط خود سازمان همیاری شهرداری ها تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش می شود ۸۰ میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی تامین شود اظهار داشت: با بهره برداری از این مجتمع برای۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و۱۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شود.

وی بیان کرد: در کنار تمام خدمات عمرانی و اقتصادی که در استان انجام می شود، به دلیل اینکه بسیاری از زیرساخت ها را این استان ندارد یعنی نسبت به سایر استان های کشور که استانداران در فکر طرح های توسعه هستند در خراسان جنوبی بیشتر مدیران در فکر مسائل زیربنایی هستند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی به یک کارگاه عمرانی و پویا تبدیل شده است بیان کرد: ما در سازمان همیاری های شهرداری ها تلاش کرده ایم با تیم مدیریتی جدید سه شاخص را در ورود سازمان به پروژه ها در نظر بگیریم.

فاطمی تصریح کرد: یکی از شاخص های مهم در این خصوص زیرساختی بودن پروژه ها است، چرا که در صورت نبودن زیرساخت لازم سرمایه گذار وارد استان و شهرستان ها نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دومین شاخص این است که پروژه در منطقه ای تعریف شود که سبب توسعه منطقه و شهرداری آن شود و سومین شاخص اجرای پروژه ها دارا بودن توجیه اقتصادی است افزود: که در ورود سازمان به مباحث خدماتی این ۳ شاخص بررسی و اقدامات لازم در این خصوص انجام شده است.

بیشتر بخوانید   موزه، مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند راه اندازی می شود

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی اظهار داشت: در بحث تیر پارک و مجتمع های خدمات رفاهی ۳ مکان در سطح استان شناسایی کردیم، در این راستا این مکان ها امتیاز بندی و بهترین مکانی که ۳ شاخص مدنظر را داشت این سایت بود که سبب ارتقاء منطقه خواهد شد.

وی به اهداف خدماتی این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه در مسیر طولانی ترین جاده کشور قرار دارد و جنبه خدمات ملی و منطقه ای خواهد داشت.

فاطمی گفت: شاخص دوم این پروژه اهداف ترانزیتی محور بود و این پروژه در مسیر محور اصلی ترانزیتی به سمت مرز ماهیرود است که روزانه بیش از ۲۵۰ ماشین سنگین از این محور عبور می کند، بنابراین امکان کسب ثروت و توسعه پایدار را برای این منطقه و مرز کم برخوردار ما خواهد داشت.

وی اظهار داشت: نزدیکی به مرز ماهیرود یکی از ۳ شاهراه اصلی ورود به حوزه تجاری و اقتصادی افغانستان است، بنابراین به واسطه این پروژه پیش بینی تخصصی مشاورین این طرح این است که این پروژه به عنوان یک کریدور اصلی ورود به خاک افغانستان باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از شاخص ها و مزایا شاخص و امتیاز گردشگری که در کاربری های این پروژه تعریف شده، بازارچه محلی و بومی است که در حاشیه جاده برنامه ریزی شده است و تمام تولیدات استان و منطقه به نمایش گذاشته می شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان جنوبی گفت: اهداف فرهنگی، مذهبی و زیست محیطی شاخص هایی هستند که سبب اجرای این پروژه شده اند، امید است دو مورد از کاربری های این پروژه در دهه فجر امسال افتتاح شود.

بیشتر بخوانید   اخبار کوتاه شهرستانهای خراسان جنوبی|17آذر1400

وی به اهم کاربری های پیش بینی شده در این پروژه اشاره و بیان کرد: جایگاه سوخت، شهرک خدمات خودرویی، رستوران، فروشگاه، سوئیت، محل اقامت شب، پارکینگ خودروهای سنگین و سبک، فضاهای مشاعی و اداری و فضای سبز، واحد درمانی، واحد کمک های اولیه شامل اورژانس از جمله کاربری های پیش بینی شده در این پروژه است.

سید محمد اسماعیل فاطمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان جنوبی کاهش میزان تصادفات جاده ای و افزایش ضریب ایمنی جاده ،ایفای نقش مجتمع به عنوان بازارجدیدمحصولات منطقه ای ودرآمدزایی واشتغال برای مردم محلی،منافع کلان اقتصادی – محلی پس ازبهره برداری( توسعه پایدار )ومجاورت باپاسگاه پلیس به جهت حداکثرکاهش سرعت و امنیت رااز دیگر ویژه گی های این مجتمع بر شمرد.

 


فرماندار شهرستان سربیشه هم در این مراسم گفت: یکی از ضروری ترین نیازهای شهرستان سربیشه بحث تیرپارک بود که خوشبختانه امروز با همت سازمان همیاری های شهرداری شاهد کلنگ زنی این پروژه هستیم.

محمد رضا لکزایی عصر امروز در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی بزرگترین تیرپارک مجتمع خدماتی رفاهی شرق کشورحاشیه شمال به جنوب جاده ۹۵ سربیشه اظهار داشت: امروز روز باشکوهی برای شهرستان سربیشه است.

وی افزود: شهرستان سربیشه در مسیر کریدور شمال به جنوب در شرق کشور قرار گرفته و مرز رسمی ماهیرود در این شهرستان قرار دارد که روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ کامیون از این جاده به سمت مرز و اتوبوس ها و کامیون های بسیاری به سمت چابهار و مشهد عبور می کنند.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها