افتتاح پل و میدان شهید فایده بیرجند به عنوان نمادی از ۱۹ پروژه شاخص شهرداری بیرجند در هفته دولت 

آیین  افتتاح پروژه پل و میدان شهید فایده بیرجند به عنوان نمادی از ۱۹ پروژه شاخص شهرداری بیرجند با اعتبار بالغ بر  ۱۶۰۰ میلیارد ریال با حضور مقامات استانی برگزار شد.

به گزارش “پیام خاوران”، مهدی بهترین در آیین افتتاح پل و میدان شهید فایده بیرجند اظهار داشت: شهرداری بیرجند همیشه پیشران در توسعه بوده و در هفته دولت ۱۹ پروژه شهرداری با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان  افتتاح می شود.

وی با بیان ایتکه  پل و میدان شهید فایده یکی از این پروژه های اصلی است که  مساحت پل ۳۲۰ متر مربع است اضافه کرد: اعتبار هزینه شده در این پروژه بالغ بر  ۲۸ میلیارد ریال و مساحت میدان هم  ۱۴۰۰ مترمربع  است که  اعتبار هزینه شده در آن بالغ بر  ۱۵ میلیارد ریال است.

وی خاطر نشان کرد:  این میدان شبیه تابلوی نقاشی است که تمام  مراحل آن از  طراحی، اجرا، نصب، رنگ آمیزی توسط مجموعه  داخلی شهرداری انجام شده است.

شهردار بیرجند با بیان اینکه با راه‌اندازی این پل مشکل  ده‌ها هزار نفر از شهروندان بیرجندی حل می‌شود، ادامه داد: سالانه میلیون‌ها تومان و میلیون ثانیه در وقت مردم  صرفه جویی شده و ارتباط شرق به غرب شهر هم برقرار می شود.

بهترین، از این پروژه به عنوان یکی از بزرگ ترین پروژه های پدافند غیر عامل  شهر یاد کرد و گفت: این میدان ۳ کیلومتر صرفه جویی در تردد شهری را  ایجاد خواهد کرد.

احداث ۸۴ واحد مسکونی با گردش مالی ۳۰۰ میلیاردی

شهردار بیرجند با اشاره به کلنگ زنی پروژه سرمایه گذاری احداث ۸۴ واحد مسکونی برای اولین بار در تاریخ شهر  بیرجند، ادامه داد: این سرمایه گذاری ۱۹۰ هزار مترمربع تولید مسکن در بیرجند خواهد داشت و  ۹۵ هزار شغل در طی دو سال ایجاد خواهد شد و گردش مالی آن ۳۰۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید   ۲۳۰۰ جهادگر در خراسان جنوبی فعال هستند

بهترین با  اشاره به  تملک و تخریب یک هزار و ۱۰۰ متر مربع از املاک میدان ابوذر برای احداث باغ شهرداری و میدان اجتماعات، ادامه داد: این پروژه با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار بعد از  ۳۵ سال از  تصویب بالاخره محقق شده است.

شهردار بیرجند با اشاره به تجهیزات آتش نشانی بیرجند، نوسازی البسه مخصوص آتش نشانان در قالب  ۵۰ دست که  بعد ۱۰ سال استاندارد سازی شده است ادامه داد: همچنین در این ایام از یک دستگاه خودروی سنگین و  تجهیز یک دستگاه  خودروی نیمه سنگین آتش نشانی هم با مجموع اعتبار  ۲۱۰ میلیارد ریال  بهره‎برداری شد.

بیش از ۷۰ درصد بودجه شهرداری‌های استان افزایش داشته است

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی  نیز در این مراسم  با اشاره به توجه بی سابقه، بی نظیر دولت به حوزه مدیریت شهری گفت: بیش از ۷۰ درصد بودجه شهرداری‌های استان در دو سال اخیر افزایش داشته و بیش از ۶۳ درصد بودجه شهری شهرداری‌ها هم تامین شده است.

عباس زاده به نگاه ویژه دولت برای تامین امکانات موتوری شهرداری‌ها اشاره و افزود: در این یکسال اخیر بیش از  ۴۷ دستگاه خودروی موتوری به شهرداری‌های استان تحویل شده که بی سابقه بوده است.

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی یادآور شد: ۵۰ درصد پروژه‌های افتتاحی ما در هفته دولت پروژه‌های عمرانی است.

رتبه سوم پروژه‌های افتتاحی کشور در هفته دولت مختص خراسان جنوبی

وی با اشاره به نگاه عدالت محوری دولت سیزدهم و توجه به مناطق محروم ادامه داد: با وجود اینکه خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد، رتبه سوم سهم بری پروژه‌های افتتاحی کشور را در هفته دولت  داشته است.

بیشتر بخوانید   سفیر ایران در افغانستان: بازگشایی بازارچه یزدان، محل مناسبی برای ترانزیت کالاهای معدنی افغانستان به دنیا است

وی با اشاره به آمادگی مجموعه استانداری و  حمایت حداکثری از مدیریت شهری ابراز امیدواری کرد: در دو سال پایینی دولت طعم خدمت بی منت متناسب با شان مردم به آنها چشانده شود.

اقدامات خوب شهرداری در ماه های اخیر

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این مراسم گفت:  اقدامات خوبی که در ماه های اخیر در شهر بیرجند توسط شهرداری انجام شده،و تعدادی هم  تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرزاق نژاد خاطرنشان کرد: با احداث پل و میدان شهید فایده مشکل ترافیک شهری مرتفع و ارتباط شرق به غرب شهر برقرار شده  و چهره مناسبی به این بخش از شهر داده است.

وی با بیان اینکه پروژه های قفل شده ای که در شهر بیرجند وجود دارد،  تاکید کرد: لازمه باز شدن این گره ها همدلی و همگرایی است که  با ارتباط مناسب شورا و شهرداری با  همه مسئولان محقق خواهد شد.  وی از موضوع پادگان ۰۴، باز شدن  لاین دوم ارتش، بازگشایی خیابان عدل و اتمام پروژه باغ مفاخر، انتقال  صنوف آلاینده، انتقال پساب فاضلاب،بهسازی  ورودی های شهر و بهبود ترافیک شهری بعنوان  مسائلی یاد کرد که  گاها به گره شهری  تبدیل شده که باید این گره‌ها  باز شود.

هوشمند سازی شهر بیرجند با ۸۰ کیلومتر فیبر موری

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجن با اشاره به انجام یک کار بزرگ دیگر جهت هوشمند سازی شهر  و اجرای شبکه فیبر نوری افزود: قرار است  ۸۰ کیلومتر فیبر نوری در طول ۳ سال در شهر  اجرایی شود.

عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری در پروژه های  مسکن در ۴۸ ماه دور پنجم مدیریت شهری صفر  ریال که در ۲۰ ماهه اخیر به  ۳۳۶۰میلیارد  ریال رسیده، اضافه کرد: در حوزه سرمایه گذاری  پروژه های  خدماتی و تفریحی در دوره قبل   ۳۰ میلیارد ریال بوده که در دوره اخیر به  ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده که آمار شگفت انگیزی است.

بیشتر بخوانید   آسمان خراسان‌جنوبی بارانی می‌شود

وی با بیان اینکه تملک املاک دولتی در ۱۰۴ ماه دوره چهارم و پنجم مدیریت شهری  ۲۰ هزار ۹۲۶ مترمربع بوده که اخیرا به یک میلیون و ۸۶۱ هزار متر مربع رسیده، یادآور شد:  رقم ریالی تملک خصوصی هم  از ۱۵ میلیارد ریال به ۱۲۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

افزایش چشمگیر در بودجه شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به  افزایش بودجه شهرداری از  ۲۶۵ میلیارد تومان  به ۵۴۵ میلیارد تومان و در  آخر تیر  ماه جاری به ۷۳۱میلیارد تومان  ادامه داد:در  ۲۰ ماهه اخیر بطور متوسط  سالانه ۵ درصد رشد بودجه ای داشته ایم. عبدالرزاق نژاد با بیان اینکه در حوزه فرهنگی اجتماعی در ۴۸ ماهه دوره پنحم مدیریت شهری  ۸۵ برنامه داشته ایم، ادامه داد: این رقم  در این دوره به ۲۰۵ برنامه ملی و  رویداد فرهنگی ارتقا یافته است.

انتهای پیام/۱۰۷

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها