بیش از ۳ میلیارد دینار ارز اربعین در خراسان جنوبی توزیع شد

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی از توزیع ۳ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۳۲۵ هزار دینار ارز اربعین تا پایان هفته گذشته از شبکه بانکی استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “  محمدعلی زرنگ ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد اظهار داشت: بر اساس آمار اقتصادی ارائه شده در استان بیش از ۸۰ درصد تأمین بنگاه‌های اقتصادی توسط شبکه بانکی و پولی انجام می‌شود و بانک محور بودن اقتصاد متأثر از نوع نگاهی است که اقتصاد کشور به شبکه بانکی دارد.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی افزود : پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها براساس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شبکه بانکی است.

وی گفت: با توجه به سیاست انقباضی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد از ۷ دی ماه سال گذشته شبکه بانکی کشور قاعده‌ای مبنی بر پرداخت نکردن تسهیلات حاکم شد به این دلیل که دولت سعی در کاهش تورم‌ها، بهبود وضعیت معیشت و زندگی مردم و کنترل نقدیندگی دارد اما از طرف دیگر تقاضاها با توجه به نوع نگاه و نگرش مردم نسبت به وضعیت اقتصادی باعث شده که به شبکه بانکی با این تصور که هر چقدر پول از شبکه بانکی دریافت کنند به نفع آنها بوده، افزایش یابد.

زرنگ اظهار داشت: از ابتدای امسال در استان خراسان جنوبی با خروج بسیار زیاد نقدینگی از بانک‌ها مواجه شدیم و علیرغم اینکه در کل کشور ۲٫۵ درصد سهم شبکه بانکی از منابع افزایش پیدا کرده اما متأسفانه در خراسان جنوبی در این مدت با کاهش شدید و ریزش منابع مواجه شدیم.

 وی بیان کرد: براساس بررسی‌های که انجام شده بیشتر این منابع به سمت بازار ارز و بازارهای خارج از کشور گسیل یافته و سرمایه‌گذاری شده و این امر باعث شده تا در استان توان بانکی خود را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید   ایجاد تعادل بین زندگی و محیط کار رمز موفقیت بانوان است

 دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی افزود: انتظار حمایت بیشتر از سمت مسئولان استان به شبکه بانکی وجود دارد و علیرغم تأکیداتی که در قانون برنامه ششم وجود دارد مبنی بر تمرکز منابع مالی در استان در مورد معادن و شرکت‌های بزرگی که از زیرساخت‌های استان استفاده می‌کنند، اما متأسفانه کمتر شاهد اجرای این قانون در استان هستیم و بسیاری از منابع شرکت‌های بزرگ استان در خارج از استان سرمایه گذاری شده است.

زرنگ با اشاره به نبود ابزارهای مناسب برای نگهداشت سرمایه در استان گفت: وجود سرمایه‌های کلان و منابع شرکت‌های بزرگ استان می‌تواند تحول عظیمی در اقتصاد استان ایجاد کند.

وی افزود: ۸۰ درصد منابع کشور در تهران متمرکز شده است اما انتظارات از استان‌های دیگر بیشتر است.

 دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد مثبت بانک ملی در خراسان جنوبی در بحث پرداخت تسهیلات اظهار داشت: بانک ملی در استان  ۳۷ درصد تسهیلات فرزند آوری، ۳۰ درصد تسهیلات ازدواج و در مجموع ۶۷ درصد تسهیلات تکلیفی که برنامه دولت بوده را  پرداخت کرده است.

زرنگ بیان کرد: بانک ملی در استان در پرداخت تسهیلات حمایتی تبصره ۱۶، تسهیلات حمایتی تبصره ۱۸ و تسهیلات صنعت، معدن و تجارت پیش قدم بوده است.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی از به کارگیری تمام ظرفیت پست بانک در خراسان جنوبی برای توزیع ارز اربعین خبر داد و گفت: تامین ارز اربعیندر استان به موقع انجام شده و عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.

زرنگ با اشاره به اینکه امسال پست بانک برای اولین بار در توزیع ارز اربعین شرکت کرد گفت: پست بانک گسترده‌ترین شبکه بانکی در کشور است و خراسان جنوبی تنها استانی است که در آن تمام ظرفیت پست بانک به کار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید   رازک؛ از استفاده در نوشیدنی‌ها تا درمان عفونت‌ها

وی بیان کرد: ۳۱ واحد پست بانک اعم از باجه روستایی و شهری در خراسان جنوبی اقدام به توزیع ارز اربعین کردند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدای طرح توزیع ارز اربعین تا ۹ شهریورماه پست بانک برای ۹ هزار و ۸۶ نفر از زائران به میزان یک میلیارد و ۶۳۸ میلیون دینار، بانک ملی برای ۴ هزار و ۲۳۲ زائر ۷۰۹ میلیون و ۴۰۰ دینار، بانک سپه برای یک هزار و ۷۰۰ زائر ۳۰۵ میلیون دینار، بانک صادرات برای یک هزار و ۳۰۰ نفر از زائران  ۲۴۴ میلیون دینار و بانک تجارت برای ۴۱۳ نفر از زائران ۷۸ میلیون دینار در استان توزیع کرده است.

زرنگ اظهار داشت: در مجموع برای ۱۷ هزار و ۶۶ زائر ۳ میلیارد و ۳۱ میلیون و ۳۲۵ هزار دینار ارز اربعین از شبکه بانکی استان توزیع شده است و تا ۱۴ شهریور ماه توزیع ارز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها