تبیین پیام‌های اربعین حسینی از قاب شبکه خاوران 

صدا و سیمای خراسان جنوبی در قالب تولید برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی پیام اجتماع میلیونی اربعین را برای مخاطبان خود منعکس و تببین می کند.

به گزارش “پیام خاوران” ، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آیین پیاده روی اربعین با توجه به حضور میلیونی اقشار و ملیتهای گوناگون از اقصی نقاط جهان، خصوصاً در سالهای اخیر گسترش چشمگیری داشته گفت: در حال حاضر قرارگاه رسانه ای شبکه خاوران در سایت کاظمین مستقر است و روزانه ارتباط های خوبی با شبکه خاوران و سایر  شبکه های استانی  و ملی برقرار می کند.

آینه دار با اشاره به استفاده از ظرفیت ها و نیروی های جوان و با انگیزه در استان گفت: اعتماد ما به نیروهای جوان و با انگیزه در خارج از مرکز در قرارگاه رسانه ای صدا و سیمای در کاظمین روی آنتن به خوبی دیده می شود.

وی در ادامه  با بیان اینکه تبیین حماسه عظیم اربعین در شرایط امروز  یکی از سیاسیت ها مهم رسانه است گفت : سیمای خاوران ویژه برنامه ” سمت حرم ” به تهیه کنندگی ابوالفضل مرادی را با هدف معرفی و ترویج دقیق و اصولی  همایش بزرگ اربعین حسینی  و شوق آفرینی همراه با معرفت برای حضور در این تجمع و تقویت وحدت و گفتمان مصلحانه آن در سطح منطقه و جهان تهیه و تولید می کند.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود : ” سمت حرم” در روز اربعین از ساعت ۸ تا اذان ظهر به روی آنتن شبکه خاوران می رود علاو بر این برنامه سیمای خاوران پوشش برنامه های اربعین در مرکز و شهرستان های استان را در قالب برنامه های مختلف در دستور کار دارد.

آینه دار خاطر نشان کرد : همچنین سیمای خاوران از چندی قبل در برنامه های محوری  شبکه  “صبحانه” ، “زندگی سلام”  و شب های زعفرونی به موضوع اربعین و این حماسه بزرگ پرداخته است و می پردازد.

بیشتر بخوانید   پخت روزانه 30 هزار غذای گرم موکب های خراسان جنوبی در اربعین

وی در ادامه با اشاره به برنامه های صدای خاوران در اربعین گفت: “کشتی نجات” و “با پای دل ” هم عنوان دو ویژه برنامه  رادیو خاوران است که برای اربعین تدارک دیده است  این برنامه های به تهیه کنندگی تکتم اعتبار و فاطمه زهرا روزی تهیه و تولید می شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود :”کشتی نجات” ویژه برنامه صبح اربعین رادیو خاوران است که با هدف «تعمیق بینش و ارتقاء سطح معرفت عمومی جامعه در خصوص اربعین حسینی و پوشش مراسم عزاداری این روز در سطح استان» تهیه و تولید می شود.

آینه دار گفت : بخش کارشناسی ، گزارش مردمی از مرکز و شهرستان های استان و گزارشگران افتخاری در روستاها ارتباط با گزارشگران کاروان های پیاده: بیانات رهبری برقراری ارتباط با مسئولان حرم امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس و اطلاع رسانی از مراسم ویژه اربعین در آن آستان مطهر  معرفی آثار موسیقی و سینمایی مرتبط با موضوع کربلا و اربعین و معرفی پیرغلامان استان در بخش های مختلف این برنامه است.

وی با اشاره به برنامه رادیویی “با پای دل”  گفت: این برنامه هم با  رویکرد رسیدن به سعادت ، با تأسی از سیره و سبک زندگی حضرت رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) در لیست  برنامه های عصر گاهی صدای خاوران قرار دارد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی مسابقه عطش واژه ها و زینه به زینه ، نکته های ناب و کتاب عاشورا را از دیگر برنامه های صدای خاوران برای اربعین حسینی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   اربعین در مقابل استکبار ایستاده است

آینه دار افزود :پوستر ، موشن گرافیک ، ویدئو و پادکست از موضوعات اربعین و برگزاری پویش راوی اربعین هم بخشی از برنامه های معاونت فضای مجازی صدا و سیمای خراسان جنوبی است.

وی در پایان گفت: معاونت خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی در کنار پوشش برنامه های اربعین در استان تهیه گزارش های تولیدی تبیینی از واقعه کربلا و اربعین و ارتباط با خبرنگار اعزامی صدا و سیمای در کاظمین از دیگر برنامه های معاونت خبر شبکه خاوران عنوان کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۸

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها