درخواست مشوق ها برای جذب سرمایه گذاران افغانستانی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی گفت: اولویت سرمایه‌گذار افغانستانی، کشور ایران و به ویژه به جهت همجواری خراسان جنوبی است که برای جذب سرمایه‌گذاران این کشور باید مشوق‌هایی تعریف و بتوان در عرصه بین المللی از آن استفاده کرد.

به گزارش “پیام خاوران”مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: با توجه به اینکه دو دهه از استان شدن خراسان جنوبی می‌گذرد اما هنوز در زیرساخت‌ها مشکلات زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید و رشد تولید باید از ظرفیت مردم استفاده شود، افزود: امیدواریم با همدلی و همگرایی بتوانیم اقتصاد خراسان جنوبی را به سمت توسعه حرکت دهیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حساب بانکی و گردش مالی واحدهای بزرگ اقتصادی استان در خارج استان است، گفت: حفظ منابع باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اولویت سرمایه‌گذار افغانستانی کشور ایران و به ویژه به جهت همجواری خراسان جنوبی است، عنوان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاران این کشور باید مشوق‌هایی تعریف و بتوان در عرصه بین المللی از آن استفاده کرد.

ذاکریان با اشاره به اینکه پیشنهادات و درخواست هایی در این زمینه تدوین و به مرکز ارسال شده است، بیان کرد: تعداد ۱۱۰ فرصت در حوزه‌های مختلف استان شناسایی شده است و باید با تعامل و همکاری یک پکیج مناسب طراحی شود.

وی با بیان اینکه ۷۶ درصد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان مربوط به کشور چین است، افزود: تکریم و حسن رفتار با سرمایه‌گذار خارجی باید به عنوان وظیفه شناخته شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اقتصاد چتر فراگیری برای همگان است لذا در این حوزه تفاوتی بین بخش دولتی و بخش خصوصی وجود ندارد، گفت: تمامی بخش‌ها چه دولتی و چه خصوصی در حوزه اقتصادی نباید باری بر روی دوش دیگری باشند.

بیشتر بخوانید   ۲۰ میلیارد ریال پروژه آبخیزداری در شهرستان نهبندان اجرا می‌شود

انتهای پیام/ ۱۰۸

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها