استاندار خراسان جنوبی:اصلاح نارسایی های قانونی در حوزه ایثارگران از سوی استان پیشنهاد شود

استاندار خراسان جنوبی گفت : نارسایی های قانونی در حوزه های ایثارگری که بیشترین شمولیت را دارد احصا شده و پیشنهاد اصلاح آن به رئیس جمهور ارائه شود.

به گزارش ” پیام خاوران “ روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت در جلسه بررسی دستورات رئیس جمهور در حوزه ایثارگران استان اظهار کرد : انتظار می رود موضوعات کلیدی در حوزه ایثارگران که به خاطر نواقص قانونی مورد اعتراض است شناسایی شده و پیشنهاد اصلاح آن طوری ارائه شود که بتوان مشکلی را در سطح کلان کشور حل کرد.

وی با بیان اینکه در همه نقاط دنیا افرادی که برای دفاع از وطن در جنگ جان خود را از دست می دهند به عنوان نماد ایثار مورد توجه هستند، تصریح کرد: در کشور ایران شهدا و ایثارگران زیادی در راه دفاع از حق از جان و مال گذشتند لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در آموزه های غربی هم نگاه به آن دسته افرادی که در جنگ ها شرکت می کنند حتی اگر به قصد تجاوز به کشور دیگری باشد خاص است، در حالی که رزمندگان جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حق به میدان جنگ رفته اند.

به گفته وی؛  مشکلات حوزه ایثارگران باید با نگاه عمیق تری مورد بررسی قرار گیرد.

قناعت خاطرنشان کرد: برخی موارد که در قانون دیده نشده باید به صورت موردی در کمیته ای به ریاست معاون سیاسی بررسی شود.

وی اظهار کرد :اشتغال خانواده ایثارگران از موضوعاتی است که باید به طور اساسی در خصوص آن تصمیم گیری و حل شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود : قانون در خصوص سهم الارث فرزندان ایثارگران هم باید بررسی و اشکالات وارد شده بر آن احصا شود و پیشنهاداتی برای اصلاح قانون ارائه گردد.

بیشتر بخوانید   تمدید طرح توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

قناعت تأکید کرد : تکریم ایثارگران و خانواده های آنها نیازمند فرهنگ سازی است و این موضوع باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها