ثبت سفارش ۱۶۲ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در سامانه کتب درسی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ثبت سفارش ۱۶۳ هزار و ۳۱۹ دانش آموز استان در سامانه کتب درسی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدعلیرضا موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرایند توزیع کتاب‌های درسی، بین مدارس و دوره‌های مختلف تحصیلی از هفته پیش آغاز شده واز روز گذشته نیز در بین دانش آموزان توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ثبت سفارش ۱۶۳ هزار و ۳۱۹ دانش آموز استان در سامانه کتب درسی خبر داد و گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۰ آموزشگاه جدید نیز در دوره‌های مختلف تحصیلی در سطح استان، افتتاح می‌شود و تعدادی نیز در آبان ماه بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۳٫۱۷ درصدی جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود، با پایان فرایند غربال گری و سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و در سال تحصیلی جدید، نزدیک ۲۰ هزار کلاس اولی در کلاس‌های درس، به تحصیل، تهذیب و ورزش بپردازند و  در تداوم مسیر تعلیم و تربیت، قدم در خانه دوم خود بگذارند.

موسوی‌نژاد، با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۹ هزار دانش آموز دختر و پسر دوره‌های اول و دوم متوسطه  استان در ۱۵۱ دبیرستان شبانه روزی مشغول تحصیل می‌شوند، عنوان کرد: ازاین تعداد ۱۱ هزار دانش آموز متقاضی استفاده از خدمات خوابگاهی هستند.

وی در زمینه کمبود نیروی انسانی و نحوه ساماندهی نیروی انسانی، برای پوشش کامل کلاس‌ های درس بیان کرد: با جذب ۱۴۰۰ معلم جدید از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و ماده۲۸، در دو سال اخیر و همچنین استمرار خدمت پیشکسوتان علاقه‌مند به مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت، کلاس درسی بدون معلم نخواهند ماند.

بیشتر بخوانید   کویر بشرویه منطقه‌ ای بکر برای رصد ستارگان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در زمینه شهریه مدارس استعدادهای درخشان بیان کرد: شهریه مدارس استعدادهای درخشان نصف شهریه مدارس غیردولتی بوده و  مرجع تعیین شهریه مدارس سمپاد سازمان استعداد درخشان کشور است. در مورد شهریه مدارس غیر دولتی در استان خراسان جنوبی باید بگوییم که باتوجه به اقتصاد خانواده‌ها و اولیا کمترین میزان شهریه از دانش آموزان دریافت می‌شود.

افزایش ۲۵ درصدی میانگین شهریه مدارس غیردولتی

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران از افزایش ۲۵ درصدی میانگین شهریه مدارس غیردولتی خبر داد.

عابدینی گفت: برخلاف نظر والدین که معتقد هستند شهریه‌های مدارس غیردولتی تا ۹۰ درصد افزایش داشته، درصد افزایش از ۹ درصد تا سقف ۴۰ درصد بوده و میانگین افزایش ۲۵ درصد است.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۲ مدرسه غیردولتی (۷۰ ابتدایی، ۱۸ متوسطه دوره اول، ۱۰ متوسطه دوره دوم و ۴ مدرسه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش) در سطح استان در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: هزار و ۵۸۹ دبیر و آموزگار در حال انجام خدمت در این مدارس هستند و میزان افزایش تعداد مدارس غیردولتی در امسال را ۳ درصد بوده است.

وی افزود: مدارس غیردولتی موفقیت‌های خیلی خوبی داشته اند و درصد قبولی مدارس تیزهوشان (پایه هفتم و دهم دخترانه و پسرانه) ۳۱ درصد بوده است.

عابدینی در پاسخ به گلایه والدین از اخذ هزینه‌های بالای برنامه‌های غیردرسی و  فوق برنامه عنوان کرد: شهریه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی (فوق برنامه درسی، مکمل) حداکثر تا ۳۸ درصد شهریه مصوب هر واحد آموزشی است و این شهریه منوط به ارائه نوع و میزان ساعات فعالیت هر واحد آموزشی مطابق مصوبه انجمن اولیا و مربیان محاسبه و در اطلاعیه شهریه فوق برنامه اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید   شروع فعالیت سامانه حمایت از مشاغل خانگی با ساز و کار جدید در خراسان جنوبی

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها