دل‌های بی‌قرار از خراسان جنوبی تا مشهد الرضا(ع)

چندین فرسنگ راه پیموده‌اند به عشق او که خوان نعمت و کرامتش به وسعت همه دل‌هایی است که در جهان برای او می‌تپد تا در سالروز شهادت امام خوبی‌ها، کبوتر دلش را به سوی گنبد حرمش به پرواز درآورد.

به گزارش ” پیام خاوران ” با پای پیاده در دل جاده، بی مرکب و سواره از گوشه و کنار ایران راهی خراسان شده‌اند و اهالی خراسان هم خود را از مدت‌ها قبل برای میزبانی آماده کرده‌اند.

گام نهادن در این مسیر پیرو جوان زن و مرد و کودک و خردسال نمی‌شناسد، حتی بیماری و ضعف عاشقان را از پا نمی‌اندازد، چرا که انتهای این مسیر دیدار است، زیرا این پیاده‌روی به سمت دیار خورشید قراری است که عاشقان اهل بیت عترت و طهارت آن را خوب می‌شناسند.

یکی بیشتر از ۲۰ روز در راه است، دیگری چند ساعت. مهم آن است که راه دور، گرما و سرما مانع از این عشق‌بازی نمی‌‌شود. مسیر هر ساله هیچ گاه تکراری نمی‌‌شود. پرچم‌های رنگین مزین به نام فرزندان زهرا(س) بر دوش زائران پیاده، روح می‌‌بخشد به هر ریگ، سنگ و جاده. باید گفت این جا مسیری است که غبار بر چهره‌ها نشسته، لباس‌‌های خاکی و پای تاول زده زیباست. در این هارمونی کم‌ نظیر، اندوه و شوق به هم آمیخته است.

در راهی گام می‌نهی که گام‌های خستگان در طلب رسیدن به دیار صاحب مهربانی‌ها و زیارت امام عشق، با توانی مضاعف سرعت گرفته است و تا رسیدن به ضریح خورشید، لحظه‌های دلتنگی همچون نفس‌ها، قدم به قدم به شماره افتاده است.

دلدادگان کوی دوست و عاشقان امام مهربانی گام در مسیر ولایت گذاشتند تا در برابر مشبک‌های زرین پنجره فولاد حریمش و در قطعه آرام و سبز بهشت ایران، شهر مشهد، آرام و لبریز از شوق دیدار، به ساحت خورشید ولایت امام رضا (علیه‌السلام) عرض ارادت کنند.

بیشتر بخوانید   آمار جان باختگان کرونا به یک هزار و 242 نفر افزایش یافت

پای حرف دل راهیان قدمگاه عشق

ملکی، زائری از استان خراسان جنوبی در مسیر قدمگاه عشق گام نهاده و به خبرنگار ما می‌گوید: توفیق پیدا کردم در این کاروان پیاده‌روی به سوی حرم مطهر آقا امام رضا(ع) همراه باشم و از این همراهی چه چیزی زیباتر از این‌ که احساس خوشبختی و رضایت قلبی دارم.

وی ادامه داد: از این‌که امام رضا مرا به زیارتشان طلبیده، بسیار خرسندم و این حس زیبا را به هیچ وجه نمی‌توانم توصیف کنم، فقط خداوند را شاکرم که چنین توفیقی را نصیبم کرده است و امید دارم این گام‌هایم راهی باشد برای پیاده‌روی و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و امام هشتم این پیاده‌روی را قبول کند.

مهدی، جوان دیگری است که از بیرجند به زیارت امام مهربانی آمده و  این راه را با عشق پیموده است، به خبرنگار ما می‌گوید: نخستین‌ بار است که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوم و بسیار خوشحالم که حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) مرا به زیارتشان دعوت کرده است.

وی با اشاره به احوالات معنوی این سفر افزود: در مدت این چند روز حال‌و‌هوای خیلی خاصی داشتم، به ویژه الان که به مشهد رسیدیم، نمی‌توانم حس آرامشی که دارم را بیان کنم؛ احساس بسیار خاصی است که فکر می‌کنم تنها کسانی که برای نخستین‌بار زائر امام هشتم شده‌اند آن را درک می‌کنند.

مهدی ابراز امیدواری کرد که همه آرزومندان زیارت امام مهربانی‌ها به‌زودی به پابوسی و زیارت حضرت مشرف شوند.

 زائر امام مهربانی‌ها

جواد فرجی هم از دیگر زائران پیاده است که به خبرنگار ما گفت: حضرت ابراهیم (ع) در موقع احرام هم چندین‌بار پیاده‌روی کردند. حال که امسال خدا به من توفیق داد تا هم در مراسم اربعین امام حسین شرکت کنم و هم  زائر امام مهربانی‌ها باشم خدا را شکر می‌گویم.

بیشتر بخوانید   همکاری اداره کار و سپاه خراسان جنوبی برای ایجاد اشتغال پایدار در استان

محرمی دیگر زائری است که راه طولانی را از نهبندان  پیموده تا در روز شهادت امام مهربانی‌ها در جوار حرم عشق عرض ارادت کند.

وی به خبرنگار ما بیان کرد: این سفر ششمین سفر من برای زیارت امام رضا(ع) است. من در این چند زیارت به صورت زمینی و هوایی راهی شهر مشهد شدم، اما هیچ‌کدام از این سفرها قابل قیاس با سفر پیاده در قدمگاه عشق نیست.

موسوی، جوانی از استان خراسان جنوبی است که می‌گوید: خدا را شاکرم که در مسیر معنوی همه دوستان حال‌و‌هوای امام رضایی دارند و از این‌که امسال هم توفیق شد در این طرح پربرکت شرکت کنم، بسیار خرسندم.

۴۵کاروان پیاده خراسان جنوبی در مشهد الرضا (ع)

حجت الاسلام مکی، اظهار داشت: ۴۵ کاروان پیاده از خراسان جنوبی راهی مشهد الرضا (ع) شدند که عده‌ای اربعین حسینی در مشهد بوده‌اند و عده‌ای نیز برای روزهای پایانی صفر می‌خواهند مهمان آقا علی‌بن‌موسی الرضا (ع) باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اجتماع عظیم هیئت‌های عزاداری خراسان جنوبی در شب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در صحن قدس حرم رضوی خبر داد و از همه خراسان جنوبی‌ها مقیم مشهد و دیگر نقاط ایران خواست که در این شب به اجتماع عظیم عزاداران خراسان جنوبی بپیودند.

وی بیان کرد:  قرارگاه رسانه‌ای از استان نیز همانند اربعین حسینی برای پوشش این برنامه‌ها در حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت.

منبع:تسنیم 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها