مطالعات تأمین آب شرب میان مدت ردیف بودجه گرفت

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی از تأمین اعتبار مطالعات تأمین آب شرب میان مدت در شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، عباس سارانی با اشاره به اینکه توجه ویژه دولت سیزدهم به تأمین زیرساخت‌ها در مناطق محروم و مرزی استان موجب شد پس از ۸ سال شاهد تأمین منابع مالی انجام مطالعات آب شرب میان مدت شهر‌ها و روستا‌های استان در چارچوب قانون بودجه ۱۴۰۳ کشور باشیم گفت: با توجه به افزایش جمعیت در شهرستان‌های قاین و زیرکوه، انجام مطالعات آب شرب میان مدت، با هدف تأمین آب مورد نیاز شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان‌ها برای تثبیت جمعیت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: توجه دولت سیزدهم به تأمین زیرساخت‌ها در مناطق محروم و مرزی استان موجب شد تا تسریع در صدور مجوز برای تخصیص اعتبار برای اجرایی شدن طرح، در سفر اول رئیس جمهور به استان تصویب شود.

به گفته سارانی هدف از انجام این مطالعات، تأمین آب میان مدت شهر‌های قاین، حاجی آباد، اسفدن، زهان و قهستان و ۱۴۶ روستای محدوده مطالعاتی شاهرخت در منطقه تجنود و آهنگران است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به انجام مطالعات آب شرب میان مدت شهر‌های اسدیه، طبس و فردوس بیان کرد: این مطالعات با هدف شناخت منابع آب سطحی و زیرزمینی منطقه و بررسی مصارف و نیاز‌ها و ارائه پیشنهاد‌هایی برای نحوه تأمین آب، خطوط جمع آوری و انتقال آب و استفاده بهینه از منابع موجود و جلوگیری پدیده فرونشست زمین و مهاجرت انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم، تاکنون مطالعات آب شرب درمیان انجام شده و طرح در مرحله بررسی و تصویب است.

بیشتر بخوانید   پذیرش ۱۹ هزار مسافر و گردشگر در خراسان جنوبی

سارانی تصریح کرد: همچنین ۸۵ درصد مطالعات جامع آبرسانی به فردوس و ۸۵ درصد مطالعات آبرسانی به شهر طبس نیز انجام شده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها