رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی : وام ۲۰۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن روستایی پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۱۰ نقطه کشور ستاد بازسازی داریم که ۶ نقطه زلزله زده و ۴ نقطه سیل زده است گفت: برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش ” پیام خاوران ” اکبر نیکزاد امشب در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در این استان ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد روستایی داریم که تاکنون ۴۷ هزار و ۴۷۰ واحد مقاوم سازی شده است اظهار داشت: متوسط مقاوم سازی در کشور ۵۰ درصد است که در خراسان جنوبی ۵۴ درصد است .

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی ساخته ایم افزود:طبق دستور رئیس جمهور یارانه وام ساخت مسکن روستایی از ۱۸ درصد به ۵ درصد کاهش یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت :برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومان وام با سود ۵ درصد در نظر گرفته شده و این نهضت باید ادامه پیدا کند به گونه ای که تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیر مقاوم روستایی در کشور نداشته باشیم.

نیکزاد با بیان اینکه وضعیت مسکن روستایی در خراسان جنوبی خوب است و باید این وضعیت ادامه پیدا کند افزود: در راستای مسکن شهری در شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت نیز برنامه ریزی شده است که در حال حاضر ۲۰۲۵ واحد در حال ساخت داریم.

وی با بیان اینکه بحث پالایش افراد ثبت‌نام شده در حال انجام است گفت: ارتباط خوبی بین بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خراسان جنوبی وجود دارد.

نیکزاد با اشاره به موقعیت سایت ۲۷هکتاری در استان که موقعیت خوبی است اشاره کرد و افزود: ساخت و ساز در این سایت گروه ساز است و با توجه به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصد باید عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی ادامه داد: ظاهراً فرهنگیان به دلیل بحث نرخ و اراضی جدید و مرغوب از این پروژه انصراف دادند که قرار شد حق و حقوق این افراد پرداخته شود و ۱۲۰ واحد از آن را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برای بیماران دارای دو معلول و پروانه ای خریداری کند.

بیشتر بخوانید   مشوق های قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده چیست؟

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت :ر بحث عمران روستایی نیز طرح هادی جزو اولویت ها است که سال گذشته اعتبار این طرح ۳۳ میلیارد تومان بود و امسال این اعتبار به سه برابر افزایش یافته است.

نیکزاد افزود: طرح هادی را برای ۴۰هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور داریم که در خراسان جنوبی نیز برای ۱۹۳ روستا تهیه طرح هادی انجام شده است و طرح هادی ۱۰ ساله است که باید پس از اتمام بازنگری شود تا پاسخگوی نیاز مردم و جوانان در روستاها باشیم.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی ۹۴ روستا در خراسان جنوبی در حال انجام است، ادامه داد: در ۱۰ نقطه کشور ستاد بازسازی داریم که شامل ۶ نقطه زلزله زده و ۴ نقطه سیل زده می‌شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها