خراسان جنوبی به سرزمین مودت بین شیعه و سنی شهرت دارد

استاندار خراسان جنوبی در پیامی به مناسبت هفته وحدت گفت: مردم متدین استان با وحدت دیرپا و ماندگار خود، خراسان جنوبی را به عنوان سرزمین مودت بین شیعه و سنی در ایران اسلامی بلند آوازه کرده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در پیامی هفته وحدت را تبریک گفت و اظهار داشت: وحدت مردم خراسان جنوبی سبب شده تا استان به عنوان سرزمین مودت بین شیعه و سنی شناخته شود.

در من پیام استاندار خراسان جنوبی آمده است: ما در جمهوری اسلامی این هفته را، یعنی از دوازدهم تا هفدهم [ربیع‌الاول] را، به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده‌ایم. این یک نامگذاری محض نیست، یک حرکت سیاسی و تاکتیکی هم نیست؛ این یک اعتقاد و ایمان قلبی است. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

مستندات تاریخی به خوبی ثابت می‌کنند بشر در هر دوره و شرایطی، از تفرقه و پرهیز از اعتصام به ریسمان یگانگی خداوند، آسیب دیده و همواره در معرض جنگ‌های خانمانسوز، نسل کشی‌ها، غارت‌گری‌ها و … بوده است، لذا پیامبران الهی برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی همچون چراغ‌هایی روشن در مسیر ملت‌ها قرار گرفتند تا آن‌ها را به وحدت، یکپارچگی و انسجام هدایت کنند و بدون تردید میلاد فرخنده نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه، فصل نوینی از تقویت این باور بود که الجَماعةُ رَحمَةٌ و الفُرْقَةُ عَذابٌ و به راستی که وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است.

اینجانب میلاد با سعادت رسول صلح و بیداری، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و سرچشمه علم و حکمت و مؤسس مذهب جعفری امام جعفر صادق علیه السلام و نیز هفته وحدت، این میراث گران‌بهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی قدس الله نفسه الزکیه که نوید بخش همدلی و همبستگی برای نیل به اهداف عالیه اسلامی است را به تمامی مسلمانان جهان و به ویژه مردم متدین استان که با وحدت دیرپا و ماندگار خود، خراسان جنوبی را به عنوان سرزمین مودت بین شیعه و سنی در ایران اسلامی بلند آوازه کرده‌اند تبریک گفته و ضمن ارج نهادن به این یکپارچگی ستودنی در سایه اسلام، امید آن دارم که در ظل عنایات حضرت ولی عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف و با تأسی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری حفظه الله، با تقویت و گسترش این روحیه همبستگی و وفاق، شاهد بالندگی و سربلندی بیش از پیش این دیار پایدار باشیم.

بیشتر بخوانید    مردم در انتخابات سرنوشت‌ساز۱۱اسفندماه حضور حداکثری دارند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها