۹۰۰ ایثارگر در خراسان‌جنوبی تبدیل وضعیت شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۹۰۰ ایثارگر در استان تبدیل وضعیت شده اند.

به گزارش “پیام خاوران” بوالفضل نوفرستی با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در واقع قانونی‌ست که براساس آن تکلیف دستگاه ها مشخص شده است اظهارداشت: این قانون در اختیار دستگاه ها نیز است و هر چند سرفصل وظایف بسیار سنگین بوده اما خانواده شهدا و ایثارگران انسان‌های قانع و منیع الطبعی هستند.

وی افزود: مباحث مختلف در مورد خانواده شهدا و ایثارگران از جمله در حوزه بهداشت و درمان توسط وزارت بهداشت و درمان، در حوزه دانش آموزان توسط وزارت آموزش و پرورش، در حوزه ورود به دانشگاه توسط وزارت آموزش عالی و در حوزه اشتغال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در حوزه های دیگر توسط بخش‌های مرتبط پیگیری می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی در رابطه با مشکل خانواده شهدا و ایثارگران استان در زمینه به مزایده گذاشتن زمین های خیابان مدرس ۳۲ که مکان هیئت کهف الشهداست گفت: یادگاران شهدا در هیئت کهف الشهدا فعالیت دارند و هر هفته شب‌های پنج شنبه یاد و خاطره شهدای آن هفته را گرامی می‌دارند.

وی ادامه داد: سازمانی در بنیاد شهید به نام سازمان اموال و املاک کوثر وجود دارد و مستغلاتی که از گذشته بنیاد شهید داشته این سازمان تمشیت می کند و با توجه به بحث مولدسازی که مطرح شده، زمین ها و ساختمان هایی که دستگاه های دولتی دارند که بلااستفاده بوده آنها تبدیل به احسنت می شود.

پیگیری مزایده کهف الشهدا در پایتخت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی یادآور شد: این موضوع را در واقع سازمان کوثر مطرح کرده و چند روز گذشته متوجه این امر شدیم منتها کار از طریق مسئولان مرتبط پیگیری می شود و ارتباطاتی با تهران و مسوولان مرتبط در این زمینه گرفته شده است.

بیشتر بخوانید   امام‌جمعه طبس: ضعف دولت و مسئولان در گردشگری، معیشت و مسکن آشکار است

نوفرستی بیان کرد: در گذشته در مقطعی یکی از همکارانی که مسئولیت در بنیاد شهید داشته به جایی اینکه همان‌جایی که وسط شهر بوده و دسترسی خانواده های ایثارگر به مسئول بنیاد شهید راحت‌تر بوده را تبدیل به احسنت کند در آن مقطع آنجا را فروخته  و انتهای سایت ادارای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه این مکان برای رفت و آمد خانواده شهدا به ویژه مادران و پدران شهدا مشکل ایجاد کرده است ادامه داد: باید بنیاد شهید در مکانی استقرار یابد که دسترسی خانواده شهدا و ایثارگران به وی راحت باشد در همین خصوص طرح آن هم آماده شده و پیگیری می کنیم.

نوفرستی به اقداماتی که در حوزه درمان ویژه خانواده شهدا و ایثارگران انجام شده اشاره کرد و افزود: متأسفانه پدران و مادران شهدا این اسطوره های صبرو مقاومت بر سن سالمندی آنها افزوده می شود با توجه به مشکلات خاصی که در این حوزه وجود دارد بنیاد شهید و امور ایثارگران معاونتی به عنوان معاونت بهداشت، درمان  و توانمندسازی دارد که متولی کارهای بهداشت، درمان و پایش سلامت خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان هستند.

اجرای طرح پایش درمانی خانواده شهدا و ایثارگران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اضافه کرد: طرح پایش در واقع طرحی بوده که پزشکانی به صورت منظم و مرتب خدمت خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان باید مشرف و از سلامت آنها مطمئن شوند و به عنوان نماینده بنیاد شهید در خانه این بزرگواران ورود می یابند.

بیشتر بخوانید   آمار موارد بستری ناشی از کرونا در خراسان جنوبی۸۱ درصد افزایش یافت

نوفرستی ادامه داد: در پی این مراجعات اگر نیاز به مراجعه به پزشک متخصص باشد این اتفاق می‌افتد و چنانچه درمان آنها از حوزه استان فراتر باشد به استان های مجاور و اگر نیاز باشد به مرکز کشور  و اگر نیاز باشد به خارج از کشور اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه هزینه درمانی این افراد از طریق بیمه تأمین می شود، تصریح کرد: دو نوع بیمه ویژه خانواده شهدا و ایثارگران وجود دارد، بخشی از جامعه ایثارگری استان تحت پوشش بیمه دی که خاص بنیاد شید است بوده و بخشی دیگر که جزو نیروهای مسلح بوده نیز تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: هر چند این افراد تحت پوشش بیمه تکمیلی نیز هستند اما اشکالی که برخی از مواقع پیش می آید در مورد داروهایی بوده که بیمه آن را نمی پذیرند که برای آن هم قانون گذار راهکارهایی را در نظر گرفته که به دلیل کمبود بودجه کمتر می شود خدمات رسانی کرد.

مرمت و بازسازی ۱۲ گلزار شهدا

نوفرستی با اشاره به اینکه به فضل الهی در یک سال گذشته بودجه ای که برای مرمت و بازسازی گلزارهای شهدای سراسر استان از سوی دولت گذاشته شده به اندازه ۱۵ سال قبل است، یادآور شد: الان ۱۲ گلزار شهدا در استان در حال مرمت و بازسازی بوده و امیداست تا پایان سال تمامی گلزارهایی که نیاز بوده مرمت و بازسازی دارند تکمیل شود.

وی به بحث مسقف کردن گلزارها اشاره داشت و افزود: این موضوع مورد درخواست بسیاری از والدین شهدا بوده که به دنبال انجام آن هستیم.

بیشتر بخوانید   ۴۰۰ بسته ورزشی در روستاهای خراسان جنوبی توزیع شد

تبدیل وضعیت ۹۰۰ ایثارگر در استان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی اتفاقات خوبی که افتاده بحث تبدیل وضعیت ایثارگران بوده و این کار توسط دستگاه های اجرایی به جزو چند مجموعه که تفسیر خاصی از قانون دارند انجام گرفته است، تصریح کرد: در این راستا کمیته ای در استانداری تشکیل شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی عضو آن بوده و از ابتدای این دولت تاکنون بیش از ۹۰۰ ایثارگر در استان کارهای تبدیل وضعیتشان انجام گرفته است.

نوفرستی ادامه داد: اگر در گذشته نیز به این مفاد قانونی در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران و اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران عمل می شد الان دیگر دغدغه ای در این رابطه وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر در استان تبدیل وضعیت شده اند که اتفاق بسیار خوبی است و افرادی که باقی مانده اند به طور حتم نیاز به مستندات قانونی ست که باید ارائه شود.

منبع: فارس

پایان پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها