کم‌کاری در معرفی شهدا ظلم مضاعف به آنهاست/ یادواره شهیدان عبادی در خوسف برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه یادواره شهیدان عبادی در خوسف برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری یادواره شهدا معرفی اسطوره‌های صبر و مقاومت به نسل جوان است، کم‌کاری در این زمینه ظلم مضاعف به شهدا است.

به گزارش “پیام خاوران” ابوالفضل نوفرستی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری یادواره شهدای شهرستان خوسف و شهدای خاندان عبادی در هفته فرهنگی خوسف اظهار داشت: یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف ۲۳ آبان در مسجد جامع خوسف برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی افزود: خاندان عبادی خاندانی از علم، فرهنگ، فضیلت و شهادت هستند و در قبل و بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی داشته و شهیدان والا مقامی به نظام و انقلاب تقدیم کرده‌اند.

نوفرستی یادآور شد: حجت الاسلام سید مهدی عبادی نماینده ولی فقیه امام (ره) در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بارها در جبهه حضور یافته و علاوه بر ترویج معارف و دین باعث دلگرمی رزمندگان بوده و دو فرزند خود را با نام‌های «سیدمحمدعلی و سیدمحسن» را تقدیم نظام کرد.

وی با بیان اینکه گلزار مطهر این دو شهید والامقام در شهر زاهدان است، به آیت‌الله سیداحمد عبادی به عنوان یکی از علما و زاهدین زمان اشاره کرد و یادآور شد: حاصل مجاهدت‌های ایشان و حضور فرزندانشان در حوزه علمیه با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و تقدیم شهید عبدالکریم عبادی به نظام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، یادی از زندگی آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان کرد و گفت: ایشان هم از رزمندگان دفاع مقدس هستند و علاوه بر آن به عنوان مبارز در قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و فرزندشان حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی هم پس از بارها حضور در جبهه‌ها به درجه جانبازی نائل آمدند.

به گفته وی با توجه به جایگاه رفیع خاندان عبادی به لحاظ معرفتی، علمی و جهادی، تصمیم به برگزاری یادواره شهدای عبادی و دیگر شهدای شهرستان توسط مسئولان شهرستان گرفته شد و به این منظور یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان در سه شنبه شب ۲۳ آبان در مسجد جامع خوسف با حضور خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و… برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید   برگزاری مراسم میهمانی لاله ها دهه فجر در خراسان جنوبی

نوفرستی، هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی اسطوره‌های صبر و مقاومت به نسل جوان امروزی دانست و گفت: کم کاری در این زمینه ظلم مضاعف به شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با یادی از دو شهید دفاع مقدس زد و گفت: شهید زین‌الدین رتبه چهار رشته پزشکی با دعوتنامه از دانشگاه سوربن فرانسه و شهید آقاسی‌زاده هم دانشجوی ممتاز دانشگاه تورنتو بوده که به علت دفاع از میهن در جبهه حضور یافته و به فیض شهادت نائل آمدند.

وی تأکید کرد: باید این اسطوره‌ها را به مردم، نسل جوان و… معرفی کرد تا سلبرتی‌هایی که هیچ تعهدی به کشور، ملت و… ندارند جای آنها را نگیرند.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها