ثبت‌نام جشنواره ملی گوهرتراشی تا ۱۵ مهرماه تمدید شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره گوهرتراشی در فردوس خبر داد و گفت: برای اینکه افراد بیشتری بتوانند در بخش مسابقه این جشنواره شرکت کنند، زمان ثبت نام در این بخش تا پایان ساعت اداری روز ۱۵ مهرماه تمدید می‌شود.

به گزارش”پیام خاوران”، جواد اشرفی  در جلسه برنامه‌ریزی مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی در استان، اظهار داشت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در خراسان جنوبی باید با ارتقاع سطح مسابقات ملی آزاد مهارت گوهر تراشی، آن را به شکل جشنواره برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از زنجیره‌های ارزش در استان سنگ‌های نیمه قیمتی است افزود: برای انجام این کار باید از همه ظرفیت‌های امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت، اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف خراسان جنوبی  و صدا و سیما استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان شعار”هر ایرانی، یک مهارت” خاطرنشان کرد: برای برگزاری جشنواره گوهرتراشی در فردوس بخش‌های مختلفی مانند مسابقه مهارت گوهر تراشی، غرفه‌های آموزش و فروش و غیره باید پیش‌بینی شود.

اشرفی با اشاره به اینکه سنگ‌های قیمتی مورد نیاز برای برگزاری این جشنواره باید توسط صمت تامین شود گفت: در صورت نیاز جلسه بعدی برای این منظور با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر جوایز نقدی که به ۹ نفر برتر در سه رشته بخش مسابقه جشنواره گوهرتراشی اهدا خواهد شد، به نفرات برتری که از خراسان جنوبی باشند از محل تبصره ۱۸ تسهیلات اعطا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این جشنواره ۹ تا ۱۱ آبان ماه در فردوس برگزار می‌شود و برای اینکه افراد بیشتری بتوانند در بخش مسابقه این جشنواره شرکت‌کنند، زمان ثبت نام در این بخش تا پایان ساعت اداری روز شنبه ۱۵ مهر ماه تمدید می‌شود.

۴۸۹ نفر در شهر فردوس آموزش‌های گوهرتراشی را دریافت کردند

بیشتر بخوانید   پیشرفت ۹۴ درصدی طرح فاضلاب بیرجند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به آموزش گوهرتراشی به ۴۸۹ نفر در دپارتمان شهر فردوس در سال جاری گفت: با همکاری ایمیدرو و فرمانداری فردوس ۹ تا ۱۱ آبان ماه مسابقات ملی آزاد مهارت گوهر تراشی در فردوس برگزار می‌شود.

کامرانی‌فر شناسایی استعدادهای برتر و معرفی فعالان این حوزه را از جمله اهداف این مسابقات اعلام کرد و افزود: این مسابقات در سه رشته برگزار و در هر رشته با اهدای جوایز نقدی از نفرات برتر تقدیر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون ۹۲ نفر از ۱۵ استان برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام:۱۰۸

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها