یک سوم جمعیت مشمول خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه اجتماعی است

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور امسال ۵۸ هزار و ۵۱۹ نفر تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار داشتند که یک سوم جمعیت مشمول استان است.

به گزارشپیام خاوران علیرضا اسدی روز شنبه به مناسبت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر در نشست خبری افزود: در حال حاضر دوسوم جمعیت مشمول استان هیچ گونه پوشش بیمه‌ای ندارند که باید با همکاری دستگاه‌های مختلف از این ظرفیت بیمه‌ای برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: جمعیت مشمول بیمه روستاییان و عشایر استان ۱۶۴ هزار و ۳۶۹ نفر هستند که بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن دارند و از این تعداد ۱۰۶ هزار و ۹۱۷ نفر در روستاها و مناطق عشایری ساکن هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: ضریب پوشش بیمه روستاییان و عشایر استان در ابتدای دولت سیزدهم ۳۱.۵ درصد بود که در حال حاضر به ۳۵.۲ درصد افزایش یافته و در این مدت ضریب بیمه بانوان استان هم از ۲۷.۶ به ۳۰.۹ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین در دولت سیزدهم سن بیمه شدگان از ۵۱ سال به ۴۸ سال کاهش یافته‌ و در سال جاری سهمیه خراسان جنوبی برای پوشش بیمه ۶ هزار و ۹۱۲ نفر است.

اسدی بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۶۴۸ حکم برای بیمه شدگان این صندوق در سطح استان صادر شده است.

وی گفت: ۳۲ کارگزار بیمه روستاییان و عشایر در ۳۲ روستای استان حضور داشته و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اجرای احکام اعم از مستمری، حقوق بگیر و بازنشستگی را برعهده خواهند داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی افزود: بیمه تکمیلی برای بیمه شدگان روستاییان و عشایر در حال حاضر به صورت آزمایشی در استان‌های اصفهان، همدان و آذربایجان شرقی در حال اجراست که در صورت نتایج خوب در سایر استان‌ها هم اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   ساعت کاری ادارات و دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی به روال عادی بازگشت

وی گفت: افراد تحت پوشش این بیمه از مستمری برخوردار خواهند شد ضمن آنکه خدمات از کارافتادگی یا پرداخت بیمه بازماندگان در این بیمه لحاظ شده است، افراد تحت پوشش این بیمه به لحاظ درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند همچنین امکان نقل و انتقال بیمه‌ای به سایر بیمه‌ها فراهم شده است.

اسدی بیان کرد: تعداد گروه‌های دارای امکان عضویت در این صندوق افزایش یافته و هشت گروه در حال حاضر امکان عضویت دارند که می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند.

وی افزود: در خراسان جنوبی بیش از ۱۱ هزار نفر انفصال بیمه دارند و درخواست ما این است که نسبت به ادامه پرداخت بیمه خود اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی گفت: نقل و انتقال سابقه بیمه در راستای رضایت‌مندی جامعه هدف برای تمامی بیمه شدگان در دولت سیزدهم فراهم شده و افراد می‌توانند سوابق خود را از این صندوق به سایر صندوق‌ها و بالعکس انتقال دهند.

وی با اشاره به ۱۵ مهر روز روستا و عشایر افزود: خراسان‌ جنوبی با ۳۰ غرفه در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران فعال بوده است.

اسدی گفت: همچنین از سال گذشته ۵۱۷ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به بیمه شدگان این صندوق پرداخت شده است.

منبع :خبرگزاری ایرانا

انتهای پیام/۱۸۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها