افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پستی در خراسان جنوبی

مدیرکل پست خراسان جنوبی از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌های خدمات پستی در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران”، حسین ظهوری  در نشست خبری، اظهار داشت: پست به عنوان یکی از قدیمی‌ترین نهادها است که وظیفه ارتباط بین مردم بر عهده دارد و اعتماد مردم به شبکه پستی سرمایه مهم ما است.

وی گفت: شرکت پست به عنوان شرکت دولتی با کمترین هزینه، مبادلات پستی را انجام می‌دهد و پروژه اقتصاد مقاومتی به نام جی‌نف است و امیدواریم تا پایان سال جاری در تمام استان به طور کامل انجام شود.

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۹۰۵ هزار مرسوله وارد استان و توزیع شده و همچنین ۹۲۷ هزار مرسوله صادره هم داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش داشته است.

ظهوری با بیان اینکه خراسان جنوبی با ۱۴۲ درصد رتبه اول خدمات کشور در یک سال گذشته را داشته است تصریح کرد: در شش ماهه ابتدای سال جاری ۶۵ هزار مرسوله اینترنتی وارده به استان داشتیم که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و خریدهای مرسولات اینترنتی صادره نیز ۱۰ هزار و ۸۲۵ مرسوله بوده است.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های اینترنتی در استان از ۸۸ فروشگاه به ۱۱۲ شرکت افزایش یافته که ۲۷ درصد رشد تعداد فروشگاه‌ها بوده و از مزایای آن نیز ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۴۰ هزار و ۷۵۷ مرسوله گذرنامه در  استان بوده است، خاطرنشان کرد: ضریب تعادل پست استان در شش ماهه اول سال جاری ۱٫۲۷ درصد بوده که ۵۲ درصد رشد داشته است.

ظهوری بیان کرد: در یک سال گذشته رونمایی از تمبر زرشک و رونمایی از تمبر یکصد سالگی هیئت ابوالفضلی(ع) بیرجند را داشتیم.

بیشتر بخوانید   نخستین دوره مسابقات مهارتی ویژه زندانیان در خراسان جنوبی برگزار شد

وی گفت: تعرفه‌های پستی در سه سال گذشته در استان هیچ گونه افزایشی نداشته، ولی در تیرماه امسال ۲۰ تا ۳۰ درصد تعرفه‌های خدمات پستی در استان رشد داشته است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام خدمات پستی استان به صورت هوشمند انجام می‌شود افزود: بیشترین مرسولات ارسالی از استان زرشک، زعفران و عناب بوده و مرسولات وارده نیز بیشتر خریدهای اینترنتی بوده است.

ظهوری عنوان کرد: روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه از ناوگان اداره پست در کشور رونمایی می‌شود که دو دستگاه کامیون و یک دستگاه کامیونت به استان اختصاص داده خواهد شد.

وی بیان کرد: تعداد ادارات دفاتر پستی دولتی در استان ۱۴ دفتر، تعداد دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد ۷۶ دفتر، ۸ نمایندگی قبول شهری بخش خصوصی، ۱۷۷ نمایندگی روستایی، سه دفتر آی تی سی روستایی، ۱۲ خط بین شهری، ۳۴ خط روستایی خطوط پیمانکاری ۱۲ خط بین شهری و ۳۴ خط روستایی و سه خط بین استانی داریم.

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: به‌روزرسانی کدهای پستی در استان انجام می‌شود تا اطلاعات صحیح به مرکز آمار ایران در سرشماری سال ۱۴۰۵ قرار دهیم و مردم می‌توانند به مراجعه به سامانه پست سام خدمات غیرحضوری دریافت کنند و با هزینه ۶۰ هزار تومان درخواست پلاک تلفیقی دهند.

ظهوری گفت: باجه قبول پستی نیز در پایانه مرزی ماهیرود و همچنین فروشگاه اینترنتی برای مرزنشینان راه‌اندازی می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/۱۸۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها