ارسال ۸۷۱ شکایت و گزارش فساد به بازرسی کل خراسان جنوبی

بازرس‌کل قضایی خراسان جنوبی از ارسال ۸۷۱ شکایت و گزارش فساد در سال ۱۴۰۱ به اداره کل بازرسی استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” مهدی رحیمی ظهر امروز در نشست خبری گفت: در سال گذشته در مجموع ۸۷۱ شکایت و گزارش فساد به روش های مختلف به اداره کل بازرسی خراسان جنوبی ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد رسیدگی به ۸۶۷ مورد خاتمه یافته و رسیدگی به چهار مورد دیگر در جریان است، افزود: از این تعداد ۴۴۱ مورد شکایت و ۴۳۰ مورد دیگر هم گزارش فساد بوده است.
به گفته وی در شش ماهه سال جاری هم در مجموع ۶۷۷ شکایت و گزارش فساد داشته ایم که از این تعداد ۳۴۶ مورد آن شکایت و ۳۳۱ دیگر گزارش فساد بوده است.

بازرس‌کل قضایی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: از این تعداد رسیدگی به ۴۹۲ مورد خاتمه یافته و رسیدگی به ۱۸۵ مورد دیگر در حال انجام است.

رحیمی با بیان این که مردم از طریق سامانه ۱۳۶ با تماس تلفنی و مجازی می توانند شکایات و گزارش های مربوط به انجام فساد را برای واحد نظارت همگانی ما در استان از هر نقطه کشور ارسال کنند، افزود: در سال گذشته در مجموع ۱۴۵ نفر متهم به انجام تخلفات اداری یا ارتکاب جرم در استان از مدیر کل، معاون مدیرکل،مدیر عامل شرکت های وابسته به دولت و کارکنان عادی دولتی داشته ایم.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۳۸ نفر به مراجع قضایی و ۱۰۷ نفر به مراجع رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شده اند.

به گفته وی محکومیت این افراد شامل حبس دو سال و انفصال دائم از خدمات دولتی، هشت ماه حبس تعزیری و پرداخت نقدی و پرداخت نقدی بدل از حبس و… بوده است.

بیشتر بخوانید   برنامه میان مدت کاهش تصادفات در خراسان جنوبی تدوین می‌شود

بازرس‌کل قضایی خراسان جنوبی در خصوص اقدامات شاخص این اداره کل، تصریح کرد: آزاد سازی ۶۱۴ میلیارد ریال وجوه مسدود شده در یکی از بانک ها، ابطال ضمانت نامه نقدی و عودت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال متعلق به یکی از شرکت های دولتی که توسط بانک گرفته شده بود، جلوگیری از تضییع ۲۹ میلیارد ریال در فرایند انجام ساختمان های دولتی از جمله این اقدامات است.

رحیمی خاطر نشان کرد: جلوگیری از واگذاری ۱۹ هکتار اراضی ملی به طور غیر اصولی، جلوگیری از تضییع ۱۳ میلیارد ریال اموال دولتی در اجرای یکی از پروژه های دولتی، برخورد با اخذ فرانشیز ۱۰ درصدی از بیمه شدگان تامین اجتماعی در یکی از مراکز درمانی دولتی، وصول ۳۰۰ میلیارد ریال حقوق معادن، افزایش در آمدهای مالیاتی استان به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل انتقال پرونده های مالیاتی معدنی به استان از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل است.

به گفته وی سال گذشته در قالب شعار سال تفاهم نامه همکاری بین چند دستگاه دولتی برای تامین نیازهای خود از طریق شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی منعقد شد و آب بهای شرب عشایری از سه هزار و ۲۰۰ تومان به ۹۰۰ تومان به ازای هر متر مکعب در یکی از شهرستان ها اصلاح شد.

بازرس‌کل قضایی خراسان جنوبی با اشاره به جلوگیری از واگذاری نهالستان واقع در خیابان غفاری بیرجند، گفت: ۱۹۲ ساخت و ساز غیر مجاز هم در شهرستان های بیرجند، سربیشه، قاینات و خوسف در اراضی زراعی و باغی قلع و قم شدند.

وی با بیان این که مشکل ۲۲ واحد طیور استان هم رفع شد، خاطر نشان کرد: در قالب بررسی ابعاد وقوع حادثه خروج قطار مشهد_ یزد از ریل، ۲۰ متهم شامل اشخاص حقیقی و حقوقی داشتیم که شش نفر آنها متهم کیفری و همه متهم به تخلف اداری بودند.

بیشتر بخوانید   رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی: از ابتدای سال ۵۵۰ نمونه خون بند ناف در استان ذخیره شده است

انتهای پیام/ ۱۰۱

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها