بازدید اصحاب رسانه از بزرگترین مجموعه معدنی تمام مکانیزه زغالسنگ کشور

اصحاب رسانه ظهر امروز از سایت معدنی شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان بزرگترین مجموعه معدنی تمام مکانیزه زغالسنگ کشور در مجتمع معادن زغالسنگ طبس بازدید کردند.

به گزارش “پیام خاوران” شرکت کنندگان در اردوی راهیان پیشرفت؛ خبرنگاران و فعالان فرهنگی، اجتماعی مرکز استان خراسان جنوبی در سفر دو روزه در قالب اردوی رسانه‌ای راهیان پیشرفت برای بازدید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طبس به این  شهرستان سفر کردند.

خبرنگاران در این اردوی رسانه‌ای ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی پست ۱۳۲ کیلوولت دیهوک، دو بانده سازی محور طبس- یزد، تأمین روشنایی باند فرودگاه و… از پروژه‌های اقتصادی معادن زغال‌ سنگ پروده و کک طبس نیز بازدید خواهند کرد.

دیدار با امام جمعه، بازدید از باغ گلشن و… از دیگر برنامه‌های این اردوی رسانه‌ای است.

در ادامه برنامه‌های اردوی رسانه‌ای راهیان پیشرفت، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در آستانه مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس نیز انجام شد.

اصحاب رسانه ظهر امروز نیز از سایت معدنی شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان بزرگترین مجموعه معدنی تمام مکانیزه زغالسنگ کشور در مجتمع معادن زغالسنگ طبس بازدید کردند.

رمضان کریتی ثانی، مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده (کزغال) در این بازدید اظهار داشت: هدف گزاری این شرکت رسیدن به تولید ۲ میلیون تن زغالسنگ است.

وی گفت: ۷۵ درصد مخازن زغالسنگ کشور در طبس و اکنون میزان استخراج در مجموعه معادن منطقه بیش از ۶۰ درصد تولید زغالسنگ کشور است.

مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده طبس افزود: ۴ هزار و ۸۳۰ تن زغالسنگ ظرفیت کک شو در کشور با راه‌اندازی واحدهای کک سازی کشور ایجاد می‌شود که باید زمینه استخراج بیشتر با احداث ایجاد معادن جدید و البته مستلزم برقراری ظرفیت و زیرساخت‌های لازم است که توان ملی را می‌طلبد.

کریتی ثانی با اشاره به اهداف شرکت در سال جاری اظهار داشت: هدف گذاری ۶ هزار و ۷۱۰ متر پیشروی در تونلی معدن، تولید زغالسنگ خام یک میلیون ۲۱۲ هزار تن، خرید زغال خام به میزان ۲۰۰ هزار تن ، تولید کنسانتره ۶۰۵ هزارتن و فروش کنستانتره ۶۰۵ هزار تن در دستور کار است.

بیشتر بخوانید   استقرار ۷ گروه استهلال ماه شوال در خراسان جنوبی

وی گفت: وسعت ۵۹ کیلومتر بلوک ۶ پروده ۴ از سال ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۷ از آن با ذخیره زمین شناسی ۷۸ میلیون تن بهره‌برداری خواهد شد ولی تمام تلاش این است که پایان سال بعد با توان متخصصین داخلی به تولید برسیم  با اشتغال زایی مستقیم ۹۹۰ نفر و تولید سالانه ۵۰۰ هزارتن زغالسنگ  و با تجهیز و بهره‌برداری از پروده ۴، انقلاب بزرگی در صنعت زغالسنگ کشور به وقع خواهد پیوست.

مدیر عامل شرکت زغالسنگ پروده طبس ضمن تبیین مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه شرکت زغالسنگ پروده (کزغال) گفت: خدمت به مردم منطقه و توسعه شهرستان دغدغه همیشگی ماست و برنامه‌های سرمایه گذاری برای توسعه این حوزه و انتفاع عمومی مهمی را در آینده نزدیک به مردم اهدا خواهد شد.

زارع‌نیا رئیس اداره صمت طبس نیز گفت: ۱۸۹ پروانه بهره‌برداری برای معادن منطقه توسط صنعت، معدن و تجارت صادر شده که حقوق دولتی طبق قانون به طور سالیانه از معادن دریافت و حتی عدم پرداخت مشمول جریمه و دیرکرد می‌شود.

انتهای پیام/ ۲۵۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها