استقرار ۷ گروه استهلال ماه شوال در خراسان جنوبی

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی از استقرار  هفت گروه استهلال ماه شوال در استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” حجت الاسلام شاهبیکی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفت گروه استهلال ماه از شامگاه امروز پنج شنبه در استان خراسان جنوبی مستقر می‌شوند و با ابزار‌های نجومی نسبت به رویت هلال ماه مبارک شوال اقدام می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: در بیرجند دو گروه و در  خضری دشت بیاض، سه قلعه، فردوس، بشرویه و طبس هر کدام یک گروه، ماه شوال را رصد خواهند کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اعلام دفتر رهبری بعید است که پنج شنبه ماه رؤیت شود و جمعه ۳۰ رمضان خواهد بود. این گروه در صورت رؤیت هلال ماه، به دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کنند.

برپایی ۱۵۶۵ پایگاه جمع آوری فطریه در خراسان جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمع‌آوری زکات فطره تحت نظارت شورای زکات با با محوریت این نهاد انجام می‌شود و امسال یک هزار و ۵۶۵ پایگاه ثابت و سیار در مساجد، معابر، و میادین پیش بینی شده که آماده دریافت زکات فطریه و کفاره روزه داران است.

محمد عرب بیان کرد: تمام صندوق‌هایی که مجوز اخذ زکات فطریه را دارند باید نشان و شماره سریال مخصوص بر روی آن‌ها نصب شده و در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی افزود: نمازگزاران می‌توانند علاوه بر مراجعه حضوری با استفاده از شیوه‌های نوین و الکترونیکی نیز برای پرداخت غیرحضوری زکات فطره اقدام کنند و از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۰۵۶*۸۸۷۷*، استفاده از سامانه نیکوکاری با شماره گیری ۰۹۶۸۸۷۷، استفاده از اپلیکیشن بله با استفاده از بازوی(بات)، استفاده از دستگاه‌های خود پرداز(ATM) و مراجعه به سایت کمیته امداد امام خمینی(ره) به آدرس www.emdad.ir و پایگاه‌های کمیته امداد و مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد در سطح استان جهت کمک به نیازمندان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید   سند توسعه‌ای شهرستان طبس به صورت ویژه حمایت خواهد شد

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته مردم استان حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کفاره و زکات پرداخت کردند.

ساره گیوکی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها