جشنواره زرشک(۹)|آیین افتتاح نمایشگاه محصولات و عکس زرشک در فرهنگسرای بیرجند 

آیین افتتاح نمایشگاه محصولات و عکس زرشک در فرهنگسرای بیرجند با حضور جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش“پیام خاوران” جشنواره ملی زرشک با شعار”زرشک خراسان جنوبی برای همه جهانیان” و با هدف کمک به رونق بازار این محصول از ۲۹ مهر تا ۳ آبان در استان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه محصولات و عکس، برپایی مسابقه نقاشی و جشنواره غذا و… از جمله برنامه های جانبی این جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی زرشک در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در اولین روز از شروع جشنواره ملی زرشک، نمایشگاه محصولات جانبی در ۲۰ غرفه افتتاح شد‌.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه محصولاتی از جمله عسل زرشک، مربای زرشک، کیک زرشک ، لواشک زرشک و…. به نمایش گذاشته شده، تأکید کرد: این موضوع نویدبخش گامی محکم  برای زرشک است که اگر تداوم یابد به طور حتم طی دو سال آینده تا حد زیادی مشکلات زرشک‌کاران کاهش خواهد یافت.

غلامحسین حسینی تصريح کرد: اگر موضوع برگزاری جشنواره به بخش خصوصی واگذار شود، مشکلات زرشک استان تا حدودی رفع خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تعدادی عکس از سال‌ های گذشته تهیه شده که نیاز بود در فضایی اکران و دیده شوند،افزود: در مسابقه نقاشی ۱۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۳۰ تا برگزیده و به ۱۲ اثر برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد و ۲ نفر هم شایسته تقدیر می باشند.

به گفته وی؛ ۴۳ عکس از طرف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند، عکاسان آزاد، فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی برای اولین بار در این نمایشگاه اکران شده است.

بیشتر بخوانید   250 كيلومترباندهای دوم جاده های خراسان جنوبی امسال تکمیل می شود

انتهاب پبام /۱۰۳

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها