۸ تفاهم نامه همکاری برای رونق زرشک خراسان‌جنوبی به امضا رسید

۸ تفاهم‌نامه همکاری برای رونق یاقوت‌های سرخ ایران و جهان در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زرشک خراسان‌جنوبی مبادله شد.

به گزارش “پیام خاوران“، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی از دستاوردها جشنواره پیشین و این جشنواره با حضور مقامات کشوری، استانی و محلی رونمایی شد که از جمله آن می توان به تمبر جشنواره ملی زرشک، کتاب با موضوع زرشک و عروسک زرشکی خراسان‌جنوبی اشاره کرد.

طرح جامع زرشک، نیز کار مشترک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و بنیاد علوی که در اختتامیه این جشنواره از آن رونمایی به عمل آمد.

همچنین در این جشنواره ۸ تفاهم نامه همکاری در راستای رونق زرشک مبادله شد.

این تفاهم نامه ها با هدف کمک به ارتقاء جایگاه زرشک استان و تکمیل زنجیره ارزش افزوده این محصول به امضا رسید.

همکاری در زمینه ارتقاء صنعت محصولات مزیت دار استان بالاخص زرشک، توسعه مکانیزاسیون، فرآوری، پرتودهی ، اشتغال و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات مزیت دار استان فرآوری، بسته بندی و ایجاد ارزش افزوده محصول زرشک استان و‌ تکمیل طرح جامع زرشک از موضوعات تفاهم نامه هایی بود که امروز مبادله شد.

این تفاهم نامه ها فی مابین رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مسئول نمایندگی وزارت امورخارجه در استان، مدیرعامل و مؤسس تحقیق و توسعه دانشمند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سرمایه گذاران بخش خصوصی به امضا رسید.

پایان بخش این اختتامیه نیز تجلیل و قدردانی از فعالان عرصه کشاورزی و صنایع فرآوری در خراسان جنوبی بود.

جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی برای همه جهان” در فصل برداشت این محصول از ۲۹ مهر تا سوم آبان در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

استان خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب و رتبه دوم تولید زعفران را در کشور دارد به طوری که ۹۸ درصد سطح زیر کشت زرشک ایران مربوط به خراسان جنوبی است و ۳۸ هزار بهره‌بردار در این زمینه فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید   اعزام ۵ کاروان عتبات عالیات نوروزی از خراسان جنوبی

اولین زرشک جهان در منطقه افین شهرستان زیرکوه کشت شده که ثبت جهانی آن در دست پیگیری است و گردشگری مزرعه از برنامه‌های جانبی جشنواره زرشک بود که در پاییز، فصل گردشگری خراسان جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها