صعود هفت پله ای جایگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی طی یک سال اخیر

سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱، هفت پله ترقی یافت و در رتبه بندی استانهای کشور، بالاتر از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانهای برخورداری چون استان های تهران، البرز، گلستان، همدان و اصفهان قرار گرفت.

به گزارش  پایگاه خبری «پیام خاوران »  حمید جهانشاهی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: از سال گذشته، فرآیند ارزیابی عملکرد در قالب یک متدولوژی بومی در تمامی ایام سال، در این سازمان در حال انجام و بازنگری می باشد. کارشناسان این سازمان موفق شدند از ۵۱ شاخص تعریف شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور در ارزیابی سال ۱۴۰۱، ۲۷ شاخص (بیش از نیمی از شاخص ها) را با تحقق ۱۰۰ درصد به انجام برسانند.

وی  ادامه داد: این المپیاد ارزیابی، سالانه برای ۳۱ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها برگزار می شود. در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱، سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در شاخص‌های حیاتی و تأثیرگذاری چون: استقرار دولت الکترونیک، نظارت و اجرای فعالیت های آموزشی در سطح استان، متوسط بررسی زمان بررسی گواهینامه جدید پیمانکاران، ارزیابی عملکرد دبیرخانه شوراي فنی استان، رعایت اجراي مفاد دستورالعمل یک درصد پژوهش، درصد انطباق فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان، درصد انطباق تحقق تکالیف نظارتی استان، درصد بهنگام سازي فایل جغرافیایی و نقشه هاي آماري، درصد تکمیل و توسعه زیرساخت داده مکانی استان، درصد تحقق اجرای برنامه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی، درصد تکمیل لایه های سامانه اطلاعاتی پایش و ارزیابی توسعه فضایی کشور، درصد نظارت بر بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد استان و ارزیابی عملکرد دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان موفق به اخذ نمره کامل و ۱۰۰ درصد تحقق از ارزیابان سازمان برنامه و بودجه کشور گردید و از بسیاری از استانهای برخوردارِ کشور، پیشی گرفت.

جهانشاهی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان جنوبی در سنوات گذشته در رتبه های ۲۹ و ۳۰ قرار می گرفت ولی در ارزیابی سال ۱۴۰۱ با شناسایی و رفع گلوگاه‌های این فرآیند، به رنکینگ ۲۰ دست یافت و شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور هستیم و به توفیق الهی این روند تداوم خواهد یافت.

بیشتر بخوانید   قطب جهانی زرشک ناخوش از ضرر‌های میلیاردی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ارزیابی سال ۱۴۰۱ در چندین شاخص حائز رتبه های یک، دو و سه در سطح کشور گردید که در این رابطه تقدیرنامه‌هایی از سازمان محترم اداری و استخدامی کشور به این سازمان ارسال گردید.

جهانشاهی در پایان به بخشی از سخنان رئیس جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه مغز متفکر نظام اداری و اجرایی استان است و هر دو عنوان برنامه و بودجه در این سازمان توأمان مورد توجه قرار می گیرد و مسأله مهمِ نظارت به عنوان یکی از شئونات و وظایف مغفول مانده برنامه و بودجه بدون تعارف و مسامحه پیگیری می گردد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها