۷ باور اشتباه درباره موی سر

بسیاری از ما اهمیت زیادی به موی سرمان می‌دهیم که این موضوع ناخواسته سلامت مو را به‌خطر می‌اندازد و باعث باورهای اشتباه درباره آن می‌شود

به گزارش « پیام خاوران » موی سر در زیبایی و جذابیت افراد تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل ما اهمیت زیادی به زیبایی موی خود می دهیم. تا جایی که گاهی ناخواسته، سلامت موهای خود را فدای زیبایی آن‌ها می‌کنیم.

نمونه این فعالیت‌ها رنگ کردن موها، سشوار زدن‌های طولانی و مکرر موهاست که می‌تواند باعث تخریب ساختار آن‌ها شود.

موی سر علاوه بر زیبایی ما، از جمجمه و مغز در برابر ضربات و سرما محافظت می‌کند. موی سر به طور متوسط یک سوم میلی‌متر در روز رشد می‌کند و در هر شبانه‌روز بین ۲۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌طور طبیعی می‌ریزد که در شرایط عادی به همین تعداد موی جدید روی سر ظاهر می‌شود.

درباره موی سر و حفاظت از آن باورهای غلط بسیاری در بین مردم رایج است که در این مطلب به اصلاح چند مورد از این باورهای غلط می‌پردازیم:

۱- کوتاه کردن مو موجب افزایش سرعت رشد آن نمی‌شود| بسیاری تصور می‌کنند که با کوتاه کردن مو، می‌توانند باعث افزایش سرعت رشد و پرپشت شدن آن شوند در صورتی که هیچ مورد اثبات شده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

۲- مدل بستن موجب ریزش بیشتر مو نمی‌شود| بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که بستن مو به‌صورت دم اسبی یا گوجه‌ای سبب ریزش بیشتر مو می‌شود، اما این تصور غلط است. مو در صورتی آسیب می‌بیند که بیش از اندازه کشیده شود که در این صورت دردناک است و فرد متوجه می‌شود. بنابراین هر طوری که موی خود را می‌بندید خیلی آن را نکشید که آسیبی به ریشه آن نرسد.

بیشتر بخوانید   ۱۲ غذای عالی برای کمک به رشد موها

۳-شوره‌ سر واگیردار نیست| شوره سر به دلایل فیزیولوژیکی و مشکل روی پوست سر به‌وجود می آید و قابل سرایت نیست،اما ممکن است افرادی تخم شپش را با شوره اشتباه بگیرند. شپش در اثر مجاورت و تماس سر منتقل می‌شود که می تواند موجب بروز همین اتفاق روی سر فرد دیگر شود.

۴ -کراتینه کردن باعث تقویت مو نمی‌شود| برخلاف ادعاها، کراتینه کردن مو، تنها موجب صافی مو می‌شود، ولی تاثیری روی ریشه مو و تقویت آن ندارد.

۵- بلوندها موهای پرپشت‌تری دارند| افراد بلوند دارای میانگین تعداد موی بیشتری در هر سانتی متر مربع از پوست سر هستند، ولی این موها، نازک تر از موهای افراد مو مشکی است و به همین دلیل کم پشت‌تر از موهای مشکی به نظر می رسد. مو قرمزها دارای ضخیم ترین مو هستند.

۶-شامپوها سبب افزایش سرعت رشد مو نمی‌شوند| شامپوها در شست وشوی درست مو و به‌خصوص پوست سر بسیار موثرند، اما نمی‌توانند موجب افزایش سرعت رشد موها شوند. در صورتی که موهای کم پشتی دارید، برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهای خود، به پزشک پوست مراجعه کنید.

۷ -اصلاح موی نوزادان باعث رشد بیشتر مو نمی‌شود| موهای نوزادان عمدتا شبیه کرک است و رنگدانه ندارد و با گذشت زمان موهای ضخیم‌تر و دارای رنگدانه جایگزین آن‌ها می‌شود. این فرایند ربطی به کوتاه کردن مو ندارد و به مرور اتفاق می‌افتد و نیازی به کوتاه کردن مو برای رشد بیشتر و ضخیم شدن ندارد.

منبع : خراسان

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها