۴۲ پروژه پدافندی گاز طبیعی در خراسان جنوبی بهره‌برداری شد

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از اجرای برنامه‌های متنوع در سطح استان به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: ۴۲ پروژه پدافندی  مرتبط با گاز طبیعی در سطح استان بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران” رحمان محمودی در مراسم بهره‌برداری از مرکز پایش تصویری حفاظت الکترونیک شرکت گاز خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای رعایت کامل اصول و ضوابط پدافند غیرعامل و کاهش اثر تحقق تهدیدات دشمن بر صنعت گاز پروژه‌های متنوعی در سطح استان خراسان جنوبی آغاز و به بهره‌برداری می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در راستای افزایش آمادگی و کنترل بیشتر مرکز پایش تصویری حفاظت الکترونیک به نمایندگی از ۴۲ پروژه پدافندی در سطح شرکت گاز استان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: آغاز عملیات اجرایی سیستم حفاظت الکترونیک در ۷ اداره سطح استان و ۶ ایستگاه تقلیل فشار گاز ، خرید ۱۳ عدد دیزل ژنراتور ثابت و سیار جهت استفاده در ایستگاه‌های تقلیل فشار،  بهره‌برداری از ۵ کانکس بحران با تمام تجهیزات عملیاتی، بهره‌برداری از ۹ دیزل ژنراتور در ادارات، اجرای سیستم تشخیص و جلوگیری از نفوذ و حمله سایبری برخی از دیگر پروژه‌های شرکت گاز استان خراسان جنوبی در هفته پدافند غیرعامل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه وضعیت گازرسانی در استان وضعیت قابل قبولی است و به تناسب اقدامات تامین انرژی، تضمین امنیت گاز و ایمنی نیز مهم بوده لذا آمادگی برای شرایط پدافند غیرعامل جزو ضروریات است.

 علیرضا عباس‌زاده با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه‌های زیرساختی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت پدافند غیرعامل در استان مناسب است اما ارتقای سطح ایمنی و عملکرد دستگاه‌های تخصصی در حوزه زیرساخت اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: اگر پیش‌بینی پدافند غیرعامل را نداشته باشیم در زمان بحران دچار مشکل می‌شویم و عملکردها زیر سوال می‌رود لذا اتقان کار در حوزه زیرساختی به حوزه‌های پدافندی مرتبط است و باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید   اجرای طرح مطالعات آب در ۴ استان کشور

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها