عملیات احداث باند دوم محور طبس- خوسف تسریع می‌شود

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به احداث باند دوم محور طبس  -خوسف گفت: ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم و ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم به این مبلغ اضافه می‌شود تا کار شتاب بگیرد.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد قناعت در شورای اداری شهر ماژان اظهار داشت: اقدامات دولت سیزدهم با دولت‌های قبل قابل مقایسه نیست. هدف گذاری در دولت سیزدهم ایده ال است.

وی گفت: در شهر ماژان تعداد روستاهای دارای آسفالت ما قبل از این دولت صفر بوده اما با استقرار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، هفت روستا و در سال ۱۴۰۱ هم ۱۲ روستای بخش ماژان آسفالت شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دولت سیزدهم به نقاط کمتر توسعه یافته بیشتر توجه داشته و فضای مثبت کاری در دولت وجود دارد.

قناعت با اشاره به اینکه احداث باند دوم محور طبس  -خوسف آغاز شده، افزود: ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن برای این پروژه در نظر گرفته ایم و ۱۰ میلیارد تومان دیگر هم به این مبلغ اضافه می‌شود تا کار شتاب بگیرد.

وی بیان کرد: محور مزار شاه سلیمان علی (ع) دغدغه مردم است که برای  ۶ کیلومتر اجرای روکش آسفالت و چهار کیلومتر عملیات زیرسازی مبلغ هشت میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم و قیر رایگان هم از طریق راهداری تأمین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دو راه روستایی عیلکی و روبیات به طول سه کیلومتر از محل اعتبارات استانی ۴ میلیاد تومان مصوب می‌شود، گفت: قیر مورد نیاز این روستا از طریق راهداری تأمین می‌شود.

قناعت با اشاره به زیرساخت برق شهرک گلخانه‌ای ماژان نیز گفت: در این زمینه با حضور دستگاه‌های متولی تصمیم گیری خواهد شد تا مشکل برق آن رفع شود. دو میلیارد تومان هم جهت اجرای طرح‌های عمرانی ماژان به شهرداری اختصاص می یابد.

بیشتر بخوانید   اجرای فاز سوم پروژه تقویت روشنایی بلوار پیامبر اعظم (ص)بیرجند

وی با بیان اینکه عملیات آبرسانی به روستاهای سیوچاه و کفتر میلان بخش ماژان از طریق قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در اولویت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: برای احداث زمین چمن روستاهای اصغریه و قلعه زری هم ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اداره کل ورزش و جوانان اختصاص دادیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: قنوات ۱۰ روستای بخش ماژان از جمله کلاته خداداد، صمد آباد، فریز، دیهوک و اصفکی با کمک جهاد کشاورزی استان احیا و مرمت می‌شوند.

باند دوم محور دیهوک-خوسف ۳۰ میلیارد تومان اعتبار گرفت

استاندار خراسان جنوبی همچنین در جریان سفر به های بخش ماژان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال جدید و با توجه به انجام چندین مرحله سفر به مرکز شهرستان ها، تصمیم بر این شد سفرهای بخشی را شروع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سفر به بخش ماژان چهارمین سفر بخشی است، تصریح کرد: مشکلات از قبل توسط فرمانداران احصا شده و در دو یا سه جلسه در استانداری مطرح و به توافقاتی می رسد که در نهایت جلسه ای با حضور استاندار برگزار و مصوباتی نهایی می شود.

قناعت با بیان اینکه از زمان استقرار دولت سیزدهم کارهای زیادی در استان انجام شده که یکی از آنها آسفالت معابر روستایی است، گفت: آسفالت معابر روستایی در بخش ماژان قبل از استقرار دولت صفر بوده و در دولت سیزدهم، هفت روستا در سال ۱۴۰۱ و ۱۲ روستا در سال ۱۴۰۰ آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه محور ارتباطی مزار شاه سلیمان علی(ع) خوسف ۶ کیلومتر اجرای روکش آسفالت بود و چهار کیلومتر هم عملیات زیرسازی آن باقی مانده بود، اظهار داشت: برای این مهم هم ۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص داده ایم و قیر رایگان هم از طریق راهداری تأمین می شود.

بیشتر بخوانید   سرویس پست لجستیک درعرضه تایرنمونه موفق در کویرتایر است

به گفته وی؛ برای زیرسازی و آسفالت راه های روستاهای روبیات و عیلکی به طول سه کیلومتر هم ۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم و قیر رایگان این راه ها هم ازطریق راهداری تأمین خواهد شد.

قناعت گفت: توافقی با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) منعقد کردیم و عملیات آبرسانی به روستاهای سیوچاه و کفتر میلان خوسف از طرق این قرارگاه اولویت‌بندی خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای احداث زمین چمن روستاهای اصغریه و قلعه زری ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اداره کل ورزش و جوانان اختصاص دادیم تا جوانان این دو روستا از زمین چمن مصنوعی برخوردار شوند.

وی احیا و مرمت قنوات را از دغدغه های اصلی مردم روستاهای خوسف و مسئولان عنوان کرد گفت: جهاد کشاورزی استان برای مرمت ۱۰ قنات روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تأمین زیرساخت های شهرک گلخانه ای ماژان، گفت: زیر ساخت های آب و گاز مجتمع تقریباً تأمین است و مشکل برق داشتند که مصوباتی را خواهیم داشت.

قناعت افزود: طرح های عمرانی معابر شهر ماژان مبلغ یک میلیارد تومان و یک میلیارد تومان هم برای مجتمع فرهنگی و یا فرهنگسرای خوسف به شهرداری اختصاص می دهیم تا در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این فرهنگسرا باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها