شورای توسعه تعاون استان‌ها تشکیل شود

در نشست جلسه‌ اتاق‌های تعاون منطقه ۶ کشور بر تشکیل شورای سند توسعه تعاون استان‌ها با حضور استاندار تاکید شد.

به گزارش “پیام خاوران” بعد از برگزاری اختتامیه جشنواره ملی زرشک، نشست جلسه اتاق های تعاون منطقه ۶ کشور به میزبانی بیرجند با حضور علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی و برنامه‌ریزی، مرتضی رخیصی معاون امور استان‌ها و اتحادیه ها، ارسلان قاسمی معاون پارلمانی اتاق تعاون ایران و روسای اتاق تعاون خراسان‌جنوبی، زنجان، خراسان‌رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان و جمع دیگری از اعضای اتاق تعاون استان برگزار شد.

علی مطیع جهانی عضو هیئت رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران در این جلسه گفت: استان‌ها پیگیر تشکیل شورای توسعه تعاون استان‌ها به ریاست استاندار که به دستور ریاست جمهور محترم، مقرر شده که در همه استان ها تشکیل شود، باشند.

به گفته وی به موجب سند توسعه بخش تعاون ۲۸ دستگاه‌ متولی مکلف شدند هر سه ماه یکبار به دبیرخانه شورا گزارش بدهند و این گزارش شامل تکالیفی است که سند به آنها محول کرده است.

معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران همچنین بر پیگیری امور تعاونی‌ها تاکید کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن مابین اتاق تعاون ایران با وزارت راه و شهرسازی در حضور ریاست محترم جمهور اتاق تعاون های استان ها در ساخت مسکن کارگران در قالب نهضت ملی مسکن تلاش کنند.

مطیع جهانی در خصوص اصلاح قانون و نیز ضرورت اراه راهکارهای درآمدهای پایدار مطالبی را بیان کرد و افزود: برگزاری جشنواره های استانی، نمایشگاه های تخصصی و استانی و نیز درآمد از محل های قانونی از جمله صدور کارت بازرگانی و جذب حداکثری تعاونی ها از جمله راهکارها است.

بیشتر بخوانید   فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: استکبار جهانی"ایران قوی" نمی خواهد

به گفته وی سامانه داوری یکی از سامانه های قوی است که خدمات مناسبی به کاربران ارائه می کند.

مرتضی رخیصی معاون امور استانها و اتحادیه های اتاق تعاون ایران نیز به وجود ۳۱ اتاق تعاون استانی اشاره کرد و ظرفیت بالا و مزیت بخش تعاون را دسته بندی و تنوع آن در تمام بخش ها را تشریح کرد.

به گفته وی اتاق تعاون با مساعدت و تلاش های زیاد تعاونگران عزیز توانسته است حرفی برای گفتن داشته باشد و باید این مزیت اجتماعی را به رخ دیگران بکشانیم.

در ادامه روسای اتاق های تعاون حاضر در این نشست هم به بیان نظرات، پیشنهادات، مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها