پتانسیل‌های معدنی خراسان جنوبی با اکتشافات جدید به فرصت تبدیل می‌شود

مدیرکل سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه گذاران متعددی در حوزه معدن در استان اعلام آمادگی کردند گفت: تلاش داریم در آینده با برنامه انجام شده پتانسیل‌های معدنی را با اکتشافات جدید به فرصت تبدیل کنیم.

احمد آریافر در گفتگو با “پیام خاوران” با اشاره به حضور استان خراسان جنوبی در هفدهمین نمایشگاه سنگ و مواد معدنی اظهارداشت: خراسان جنوبی پنحمین استان معدنی کشور است که در حوزه فلزات معدنی مثل طلا، مس، آهن، فلزات غیر معدنی، سنگ های نیمه قیمتی پتانسیل‌های خیلی زیادی دارد.

وی به شناسایی بیش از  58 نوع ماده معدنی در استان اشاره کرد و افزود: در آینده با برنامه ریزی های انجام گرفته تلاش داریم پتانسیل های معدنی استان را با  اکتشافات جدید به فرصت تبدیل کرده و از حضور سرمایه گذاران بهره بیشتری ببریم.

مدیرکل سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی از اعلام آمادگی سرمایه گذاران متعددی در حوزه معدنی استان خبر داد و گفت: تلاش داریم بسته های سرمایه گذاری متناسب با شرکت ها را تهیه و از طریق مزایده در اختیارشان قرار دهیم.

آریافر عنوان کرد: تاکنون مواد معدنی در خراسان جنوبی خام فروشی میشده که در سیاست جدید دولت سیزدهم  تلاش داریم در کنار معادن کارخانجات فرآوری را راه اندازی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: چرخه معدن کاری در خراسان جنوبی با ایجاد کارخانجات فرآوری به گردش درآمده و ارزش افزوده بیشتری عائد استان خراسان جنوبی کند.

مدیرکل سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی، از ضعف تکنولوژی معدنی در کل کشور و از جمله خراسان جنوبی به عنوان یک چالش نام برد و افزود: سرمایه گذاران حوزه معدن برای وارد کردن  ماشین آلات معدنی دچار مشکل اند..

آریافر بیان کرد: در سفر رییس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی مصوبه واردات ماشین آلات معدنی ابلاغ شد و  مرز ماهیرود هم آمادگی لازم را داشت و  اولین لودر معدنی هم  توسط بخش خصوصی توانست وارد استان شود.

بیشتر بخوانید   دعوت استاندار خراسان جنوبی از معاون اجرایی رئیس جمهور برای سفر به استان

مدیر کل سازمان صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی از وجود 776 معدن در خراسان جنوبی خبر داد و اظهارداشت: از این تعداد  230 معدن که عمدتا  معدن سنگ هستند بدلیل بالا بودن هزینه تولید و نداشتن قدرت رقابت در بازار، غیر فعال و نیمه فعال هستند.

انتهای پیام/104

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها