طرح خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: طرح خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود و امسال اولین بار خرید دسته زعفران را در استان داریم.

به گزارش “پیام خاوران“، محمدرضا اکبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اغلب زعفران‌کاران خراسان جنوبی خرده‌مالک هستند یا مزارعی در سطح کوچک دارند به همین دلیل محصول خود را صبح زود برداشت می‌کنند که بر کیفیت محصول اثرگذار است.

وی گفت: از جمله دلایلی که سبب می‌شود زعفران خراسان جنوبی عطر و طعم بسیار خوبی داشته باشد، شرایط اقلیمی مناسب، کیفیت خاک مطلوب، چیدن گل‌های آن هنگام صبح است که باعث شده عطر و طعم زعفران این منطقه شهرت جهانی داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیر کشت زعفران در این استان را ۱۶ هزار و ۹۸۲ هکتار اعلام کرد و افزود: شهرستان قاینات با سطح زیر کشت پنج هزار و ۲۶۰ هکتار، رتبه نخست برداشت زعفران را در استان داراست.

وی اظهار داشت: براساس سند اصلاح الگوی کشت که اخیرا در وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد، زعفران در خراسان جنوبی یکی از محصولات مورد توجه در سبد الگوی کشت به دلیل کم آب‌بر بودن و اقتصاد خوب قرار گرفته است که ما هم توجه ویژه‌ای به این محصول خواهیم داشت و امیدواریم در سال‌های آینده افزایش سطح زیر کشت را داشته باشیم.

اکبری گفت: عملیات خرید حمایتی زعفران در خراسان جنوبی از ابتدای آذر ماه آغاز می‌شود و امسال اولین بار خرید دسته زعفران را در استان داریم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت زعفران در خراسان جنوبی از مهر ماه شروع می‌شود و تا آذر ادامه دارد.

وی افزود: زعفران، زرشک و عناب از محصولات راهبردی و مزیت‌دار خراسان جنوبی محسوب می‌شوند که معیشت بسیاری از خانوار‌های این استان به آن‌ها وابسته است.

بیشتر بخوانید   برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی با مشارکت 50گروه جهادی در بیرجند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها