رونمایی از گنجینه معادن خراسان‌ جنوبی در نمایشگاه بین المللی معدن

پاویون معدنی خراسان‌ جنوبی در هفدمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راه‌سازی و صنایع وابسته مستقر شده است.

به گزارش پایگاه خبری پیام خاوران، پاویون معدنی خراسان جنوبی برای اولین بار با محوریت اتاق بازرگانی بیرجند در هفدمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدن، راهسازی و صنایع وابسته در تهران فعال است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه این نمایشگاه از سیزدهم تا شانزدهم آبان ماه در نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، گفت: علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۵ از پاویون توانمندی‌های حوزه معدن خراسان جنوبی در این نمایشگاه بازدید کنند.

خامه زر با بیان اینکه بیشتر شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ ها افراد هدف و سرمایه‌ گذاران در حوزه‌ های مرتبط هستند، افزود: به طور قطع سرمایه گذاران بزرگ داخلی و خارجی زیادی در هفدهمین نمایشگاه معدنی تهران حضور خواهند داشت و این مهم بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌ های معدنی استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه توسعه بازار فروش مواد معدنی، ایجاد اشتغال و در نهایت ورود نقدینگی به استان از مهم‌ترین اهداف شرکت در نمایشگاه‌ ها است، گفت: خراسان‌جنوبی با وجود بیش از ۵۸ ماده معدنی فعال همراه با ذخایر و تنوع گوناگون امکان مطرح شدن در بازار‌های بین المللی و داخلی را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: خراسان جنوبی باید با حضور در نمایشگاه‌ها زمینه فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه معدنی را تقویت و جایگاه اصلی خود را در عرصه بین الملل به دست آورد.

رئیس کمیسیون معدن اتاق بازرگانی بیرجند هم در حاشیه بازدید از پایون خراسان جنوبی گفت: رسیدن به جایگاه اصلی استان در صادرات سنگ، برنامه ریزی گسترده و دقیقی را می‌طلبد تا استان به یکی از صادرکنندگان اصلی سنگ تبدیل شود و این ظرفیت در خراسان جنوبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید   جان باختن مسافر بر اثر بی توجهی راننده اتوبوس درون شهری در بیرجند

احمد پروین با اشاره به دستور العمل آزاد سازی ماشین آلات معدنی در دولت سیزدهم به عنوان یک اقدام خوب اشاره کرد و افزود: اگر این دستور العمل با رفع سایر موانع همراه شود اتفافات خوبی در حوزه معدنی کشور و استان رقم می‌خورد.

وی همچنین از دولت خواست در حوزه تامین زیر ساخت‌ های معدنی به جد ورود پیدا کند و زنجیره‌ های ارزش افزوده را تکمیل و در حوزه تجارت خارجی تمام قد در کنار بخش خصوصی برای رفع موانع بایستد. پروین همچنین خواستار تامین نقدینگی واحد‌ های معدنی و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به آنها شد و گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت ماشین آلات معدنی و تورم نبود نقدینگی یکی از مهم‌ ترین مشکلات این حوزه است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در بازدید از غرفه نمایشگاهی استان گفت: خراسان جنوبی پنحمین استان معدنی کشور است که در حوزه فلزات معدنی مثل طلا، مس، آهن، فلزات غیر معدنی، سنگ‌ های نیمه قیمتی ظرفیت‌ های زیادی دارد.

آریافر به با اشاره به شناسایی بیش از ۵۸ نوع ماده معدنی در استان و اعلام آمادگی سرمایه گذاران متعدد در حوزه معدنی استان افزود: تلاش داریم بسته‌ های سرمایه گذاری متناسب با شرکت‌ ها را تهیه و از طریق مزایده در اختیارشان قرار دهیم.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها