تجهیز اتوبوس‌های درون شهری به تجهیزات مناسب سازی معلولان در بیرجند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند از تجهیز ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند برای معلولان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” سیدمحمود حسینی با اشاره به اهمیت نیاز‌های افراد دارایتجهیز اتوبوس‌های درون شهری به تجهیزات مناسب سازی معلولان معلولیت، گفت: با توجه به استفاده معلولان از امکانات شهری، مناسب‌سازی در بخش‌های مختلف شهری انجام شده است، در این رابطه و با هدف رفاه حال و ارتقای حضور معلولان در سطح شهر و تسهیل در تردد این قشر، خدمات ناوگان اتوبوس مناسب سازی شده در تمامی خطوط شهری به جامعه معلولان بصورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند افزود: هم اکنون ۶۵ دستگاه اتوبوس در نقاط مختلف شهری و حومه فعالند که از این تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده اند و مجهز به رمپ (سطح شیب دار) ویژه معلولین هستند.

وی گفت: همچنین جایگاه قرار گیری ویلچر در داخل اتوبوس‌ها پیش بینی شده است که معلولان بویژه دانش آموزان استثنایی، معلولان جسمی وحرکتی (افراد دارای ویلچر) می‌توانند از خدمات این اتوبوس‌ها بصورت رایگان استفاده کنند.

به گفته وی هم اکنون بخش عمده ایستگاه‌های اتوبوس سطح شهر که به سایبان مجهز هستند، نیز به رمپ ویژه معلولین تجهیز شده اند و الباقی ایستگاه‌ها درحال امکان سنجی برای اصلاح هستند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   خدمات رسانی رایگان ناوگان اتوبوسرانی بیرجند به نمازگزاران عید فطر

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها