تولید۴۵هزارمگاوات ساعت برق خورشیدی درخراسان جنوبی

مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ۴۵ هزار و ۵۴۶ مگاوات ساعت برق از ابتدای طرح در اواخر سال ۹۵ تا پایان شهریورماه امسال در نیروگاه های انشعابی استان تولید شد.

علیرضا پوزشی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران ”  با بیان اینکه در حال حاضر ۶۴۳ نیروگاه انشعابی در خراسان جنوبی فعال است اظهار داشت: ظرفیت تجمعی این نیروگاه ها بالغ بر ۸ هزار و ۴۹۷ کیلو وات است.

وی درآمد حاصل از این میزان انرژی را ۸۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان در دوره های دو ماهه به مالکیت نیروگاه ها پرداخت شده است.

مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: میزان انرژی تولید شده این نیروگاه ها از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۷ هزار و ۸۹۸ مگاوات ساعت و درآمد حاصل از این میزان انرژی ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

پوزشی با اشاره به اینکه مجموع ظرفیت نیروگاه های انشعابی و خورشیدی ۲۶.۵ مگاوات است یادآور شد: از این میزان مجموع ظرفیت نیروگاه های انشعابی ۸ مگاوات و مجموع ظرفیت مزارع خورشیدی ۱۸.۵ مگاوات است.

وی اظهار داشت: پیک استان در مردادماه ۳۲۰ مگاوات بوده است که ۸ درصد پیک توسط نیروگاه های خورشیدی تامین شده است.

مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: طرح احداق نیروگاههای خورشیدی از پایان سال ۹۵ با انعقاد قرارداد آغاز شد و اولین نیروگاه خورشیدی در فروردین ماه ۹۶ در روستای دستگرد بیرجند به شبکه متصل شد.

وی گفت: در بحث قرارداد افرادی که حائز شرایط هستند و از نظر وام و استحکام ملک شرایط لازم را داشته باشند می توانند برای انعقاد قرارداد مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید   زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی رایگان است

پوزشی بیان کرد: از آذرماه ۱۴۰۱ تا پایان مهرماه امسال حدود یک هزار و ۲۵۰ درخواست از کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان دریافت شده که پس از بررسی میدانی و انجام مراحل لازم نسبت به انعقاد قرارداد اقدام شده است.

وی از وجود ۴ مزرعه خورشیدی با ۱۸.۵ مگاوات در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد یک مزرعه ۱۰ مگاواتی در شهرستان خوسف، ۷ مگاواتی در سربیشه، یک مگاواتی در بشرویه و ۵۰۰ کیلوواتی در ارسک بشرویه فعال است.

پوزشی با اشاره به اینکه با توجه به میزان تابش خورشید در سال یک نیروگاه ۵ کیلوواتی در سال ۱۰ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید می کند یادآور شد: مجموع درآمد یک نیروگاه ۵ کیلوواتی حمایتی با نرخ ۲ هزار و ۲۰۰ تومان ، ۲۲ میلیون وبا نرخ آزاد ۱۷٫۵ میلیون تومان در سال است.

مجری طرح انرژی‌های تجدید پذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: هزینه احداث نیروگاه ۵ کیلو واتی ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها