هفته فرهنگی خوسف زمینه‌ساز معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته فرهنگی خوسف زمینه‌ساز معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی است.

به گزارش “پیام خاوران” جواد اشرفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی خوسف اظهار کرد: مولفه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با یکدیگر در هم تنیده است و از هم جدا نیستند لذا وقتی ما یک بستر فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان خوسف داریم قطعا می‌تواند زمینه‌ساز معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی این شهرستان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی مله در هفته فرهنگی خوسف، افزود: شهر خوسف در سال ۹۸ به عنوان شهر ملی «مله» ثبت شد.

وی ادامه داد: مله قابلیت دارد که زنجیره ارزشی در روند کاشت و فناوری و تولید محصولات صنایع دستی در حوزه اقتصادی خودش را داشته باشد.

اشرفی با بیان وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و صنایع‌دستی که در منطقه خوسف وجود دارد، تصریح کرد: این ظرفیت‌ها می‌تواند بستر را برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار فراهم کند که بیایند در حوزه صنایع‌دستی و فرآوری‌ و تکمیل زنجیره ارزش فعالیت کرده و به توسعه اقتصادی شهرستان خوسف کمک کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: باید از بسترهای فرهنگی، اجتماعی و هر فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری در سطح شهرستان‌ها استفاده شود چون اقتصاد جدای از فرهنگ نیست و فرهنگ حتما می‌تواند پیوندهای اقتصادی و اجتماعی را در شهرستان‌ها فراهم کند.

گفتنی است، هفته فرهنگی شهرستان خوسف از ۲۲ تا ‌۲۸ آبان‌ماه تعیین شده است و به همین مناسبت برنامه‌های متعددی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مبلغ واریزی به حساب مرزنشینان خراسان جنوبی افزایش یافت

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها